Start > Körkortsforum > Sitt tiden ut och läs noga!

Sitt tiden ut och läs noga!

Linda -77 2009-11-19 23:54 ! Citera #
Shit pommes frites, jag fick visst [url]/[/url] idag:-D! Vill bara inspirera andra att om jag fixade detta kan nog vem som helst klara det. 2007 drabbades jag av panikångest och allmän ångest, var livrädd för allt, att stå i en kassa och betala var otänkbart,äta bland folk var fruktansvärt jobbigt, var så feg för allt och tyckte jag var värdelös men efter samtalshjälp 10 gånger löstes allt upp och nu är jag en ny människa tack vare mitt nyvunna sätt att tänka (den där barndomsryggsäcken förföljer en hela livet, kan bli alldeles för tungt att bära till slut)! Aldrig förr hade jag vågat ta ansvaret att sitta i en bil och köra och ”tänk om man gör bort sig när alla ser, bättre att inte ta nåt körkort”. Har slitit som en varg i 3 månader med intensivutbildning (som ju blev lite längre då, haha),jobba heltid och 2 små barn - och så är jag tant med = 32 år, typ alla odds emot mig;-). Gjorde teorin förra måndagen och när jag fick 45 av 65 ville jag bara sjunka genom jorden, var så arg på mig själv för att jag borde varit mer noga och läst bättre, det har ju alltid gått jättebra på trafikskolans frågor. Klarade uppkörningen direkt förra torsdagen och det har jag aldrig någonsin trott, det gav mig en sån häftig kick att ”jag kan ju detta, nu är det bara att ge järnet”, förr hade jag ju dött bara av att bli iakttagen av någon under en sån där press. Hade mycket nerver under teoriprovet idag men nu hade jag lärt mig min läxa: pluggat frågorna från trafikskolan men den bästa hjälpen fick jag härifrån, frågorna liknade mer de på det riktiga provet med tanke på situationerna i bilderna osv, så jag satt i 4 sena kvällar när familjen sov och bara tragglade frågor! Mitt råd till er som ska göra teoriprovet är att ta på er hörlurarna och lyssna på frågorna där, jag gjorde det idag och koncentrationen var på topp, mycket lättare att leva sig in i situationerna!!! Stooor skillnad. Och sitt tiden ut, markera frågor vid minsta tvivel och gå tillbaka på slutet och kolla om ni är osäkra. Och det viktigaste av allt är att läsa frågorna och svaren supernoga, det gjorde jag idag för det lärde jag mig från sist: de kan vara jätteluriga, kolla in bilderna jättenoga också, finns massor med information man lätt missar. Träna in det beteendet här på sajten, då blir det lättare på provet! De flesta gick idag efter knappt halva tiden och jag led med de flesta, de såg riktigt besvikna ut och de gjorde nog samma misstag som jag första gången, läste inte tillräckligt noga och trodde det var lika lätt som på trafikskolan. Jag skakade som en gris när ordet godkänd dök upp, nu hade jag 58 poäng av 65:-) = 13 poängs skillnad tack vare att jag lärt mig av misstagen. Är så lycklig nu och körde runt helt själv förut i mörker och regn, var underbart och speciellt efter att ha insett att man fixar allt bara man vill,kör hårt, ramlar man är det bara att resa sig igen och igen och igen, och då är man till slut ännu starkare. Det bästa av allt är att jag tror trafikskolan hade hoppats på att få behålla mig lite till, de har gärna försenat halkbanan och var sena med att boka prov för mig. Om ni andra får en alldeles för sen tid för omprov, ring direkt själva till kundtjänsten på vv, hade inte jag gjort det skulle jag skriva först nästa onsdag, då hade jag inte skuttat runt med körkortsbeviset nu, onödigt att dra ut på tiden.

Fasen så flummigt men jag vill bara dela med mig, tro på er själva så fixar ni det, till slut står ni ocksådär med ett fånigt smil, haha. Lyssna på tanten här nu, been there done that.

Lycka till och spark i rava på er som behöver det, vi ses snart på vägarna :D
Gäst 2009-12-14 23:48 ! Citera #
Grattis och tack för tipsen!

MVH R-M
Gäst 2009-12-28 22:13 ! Citera #
Jag har lite svårt med Svenskan har alltid haft under hela skoltiden.
Finns det något sätt att skriva utan att skriva. Kan man få ett muntligt prov istället??
lagunabeach 2009-12-29 21:22 ! Citera #
Det borde ju finnas - dåligt annars då alla inte har samma möjligheter isf. Men jag vet inte.
petra 2010-01-01 15:10 ! Citera #
Tack för tipsen.
jag är 28 år med 3 småbarn.o jag kämpar o kämpar med dessa repetionsfrågor..o det står bara still i huvudet på mig,
har hållt på så länge så jag ahr slutat tro på mig själv.

körningen är helt godkänd enligt körskolan så det är bara mina repetionstester (2st) som är kvar att göra sen bokar de upp mig på teori o körprov.
men det är det där med att bli godkänd på repetionsfrågorna..o det viktigaste Att göra dem.
men nu är alla frågorna helt nya o en del frågor höll jag på me di början av körkortsutbildnignen o jag står där som ett frågetecken..
så det var jätteskönt o få höra alla dessa tips om att man inte ska ge upp o verkligen ta tid på sig..
Gäst 2010-01-16 18:37 ! Citera #
petra
tack för tipsen.
jag är 28 år med 3 småbarn.o jag kämpar o kämpar med dessa repetionsfrågor..o det står bara still i huvudet på mig,
har hållt på så länge så jag ahr slutat tro på mig själv.

körningen är helt godkänd enligt körskolan så det är bara mina repetionstester (2st) som är kvar att göra sen bokar de upp mig på teori o körprov.
men det är det där med att bli godkänd på repetionsfrågorna..o det viktigaste Att göra dem.
men nu är alla frågorna helt nya o en del frågor höll jag på me di början av körkortsutbildnignen o jag står där som ett frågetecken..
så det var jätteskönt o få höra alla dessa tips om att man inte ska ge upp o verkligen ta tid på sig..

Lycka till med uppkörning och teori

MVH R-M

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest