Start > Körkortsforum > Kör upp snart

Kör upp snart

Finskaflikkan 2016-12-12 21:15 ! Citera #
Fy satan... kör upp snart och är redigt nervös. Kan knappt sova om nätterna och är astrött och ofokuserad om dagarna... klarade teoriprovet i fredags förra veckan :D Tjohoooooooooooooo!!!
Men ja...

Har ni nga goda sista råd till en nervös prick? 8-)
Maria 2016-12-12 22:26 ! Citera #
Ta det bara lugnt, se det som vilken körning som helst.
Om du gör det svårare än vad det egentligen är, så kommer du bara göra en massa misstag.
Kan förstå att du är nervös, men det är betydligt enklare än vad det verkar vara :)

Lycka till!
Gäst 2016-12-12 22:40 ! Citera #
Ring mig för lite telefonmys vettja. Eller så lyssnar du bara på lite musik och slappnar av.
Gäst 2016-12-13 07:39 ! Citera #
Har uppkörning om 2 dagar, också riktigt nervös.. Det jag tänker är dock att the absolut värsta som kan hända är att du får göra om provet, det är inte onormalt eller konstigt, och du kan göra det när som helst. Jag ser det som en körlektion där läraren säger om jag har kört bra och är redo att köra själv eller om jag behöver träna lite mer.
Gäst 2016-12-13 10:24 ! Citera #
Gäst 2016-12-13
Har uppkörning om 2 dagar, också riktigt nervös.. Det jag tänker är dock att the absolut värsta som kan hända är att du får göra om provet, det är inte onormalt eller konstigt, och du kan göra det när som helst. Jag ser det som en körlektion där läraren säger om jag har kört bra och är redo att köra själv eller om jag behöver träna lite mer.
Det värsta som händer är att du förlorar massa pengar och din förstagångsprioritet. Jag anser inte att ”körlektionsmentaliteten” egentligen är något vidare eftersom allt hänger på dig och ”inspektören” inte är väldigt hjälpsam.

Se till att göra ditt bästa bara. Sov ordentligt och drick lite juice på morgonen.
Gäst 2016-12-13 11:11 ! Citera #
Gäst 2016-12-13
Det värsta som händer är att du förlorar massa pengar och din förstagångsprioritet. Jag anser inte att ”körlektionsmentaliteten” egentligen är något vidare eftersom allt hänger på dig och ”inspektören” inte är väldigt hjälpsam.

Se till att göra ditt bästa bara. Sov ordentligt och drick lite juice på morgonen.
Med den attityden så är det värsta som händer att du krockar bilen, dödar en flerbarnsfamilj i samband med krashen och får 6 års fängelse.

Massor av pengar, kostar ca. 1000kr att boka om, inte värsta summorna med tanke på vad det innebär.

Man ska självklart göra sitt bästa, men världen går inte under om du inte klarar det på första.
Gäst 2016-12-13 17:19 ! Citera #
Åhh vilken igenkänning. ;) . var så sjukt nervös innan min uppkörning men hur svårt det än låter så försök att slappna av och inte tänka på att det är en uppkörning utan endast en vanlig körlektion.
Precis som någon annan nämnde, det värsta är att man får göra om provet. Hade min uppkörning förra veckan och efter att ha satt sig i bilen med inspektören släppte all nervositet och det kändes jättebra. Fokuserade sedan endast på anvisningarna som jag fick, glömde t.om. bort att det var uppkörning. Blev godkänd och har nu körkort.
Men, lycka till nu och ta det bara lugnt. :)
Finskaflikkan 2016-12-13 23:08 ! Citera #
Gäst 2016-12-13
Tack för svar och pepp ;)
Det behövs verkligen!!!
Och lycka till du också på uppkörningen :D
Gäst 2016-12-13 23:12 ! Citera #
Gäst 2016-12-13
Åhh vilken igenkänning. ;) . var så sjukt nervös innan min uppkörning men hur svårt det än låter så försök att slappna av och inte tänka på att det är en uppkörning utan endast en vanlig körlektion.
Precis som någon annan nämnde, det värsta är att man får göra om provet. Hade min uppkörning förra veckan och efter att ha satt sig i bilen med inspektören släppte all nervositet och det kändes jättebra. Fokuserade sedan endast på anvisningarna som jag fick, glömde t.om. bort att det var uppkörning. Blev godkänd och har nu körkort.
Men, lycka till nu och ta det bara lugnt. :)
Hade du kört mkt innan du gjorde uppkörningen? Var de med körskolan eller privat? :D

Har själv kört med körskolan mest. (30) lektioner plus 10timmar privat med morbror.
Började helt från scratch med körskolan. ;)

Älskar att köra bil och vill ut på vägarna fort! Haha hoppas bara på att klara av uppkörningen nu bara!!!

Och grattis till körkortet!!!
Gäst 2016-12-14 15:37 ! Citera #
Jag har körkort!!!! :D 8-)
Klarade prov och uppkörning på första försöket :D :D :D :D :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor