Start > Körkortsforum > Hur pluggar ni teori?

Hur pluggar ni teori?

Gäst 2016-12-12 00:16 ! Citera #
Hittills har jag börjar med att gå igenom de ämnen som fasen berör, t ex människa, miljö och vägmärken och skriver ner det som låter viktigt. När jag gjort detta så läser jag igenom mina anteckningar och gör testet för den fasen. Har inte fått 63 eller över första försöket än så då skriver jag ner de sakerna jag var osäkra på eller rentav fick fel på och kollar upp samt skriver ner dem. Sen gör jag testet igen. Repetera tills jag får minst 63/70 pöäng.

Problemet är dock att det tar så lång tid att skriva ner allting. Är det kanske bättre att inte skriva ner från början utan läsa igenom ämnena som fasen berör, göra testet, och sedan skriva ner det man var osäker på, kolla de delar av boken som handlar det man fick fel på och skriva ner dem.

Att läsa 5 sidor tar kanske en viss tid medan att läsa och skriva ner kan timmar. Är kanske lite slö samt fifflar med mobilen lite så hjärnan inte blir mos men det tar tid.

Så hur gör ni? Vad funkar för er?
Gäst 2016-12-12 15:20 ! Citera #
Jag använde mig av elevcentralen och testerna där, boken och körkortonline. Boken öppnade jag knappt utan använde mest för att dubbelkolla. Satt sen med apparna och bara läste på och gjorde prov. Samt att jag gjorde proven via elevcentralen via körskolan. Klarade teorin på första försöket i fredags. :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest