Hej alla som läser detta. jo det är så att jag håller på att ta körkort det ända som tar stopp för mig är teoriprovet, klarat körning utan problem , men det jävla teori provet är ett vasst spjut i min märg. skriver på fredagen den 09 för fjärde gången och om jag misslyckas känns det som att jag lika gärna kan hoppa framför ett tåg , nejmen självklart menar jag inte så men att misslyckas 3 gånger med 2-3 poäng ifrån , lämnar en sur smak i munnen samt att ens självförtroende sjunker rejält. fattar inte varför det måste just vara 52 poäng , 45 vore perfekt då man har ju över hälften utav 70 frågor vilket är riktigt bra i min mening. detta men teori och allt är väl bra för att få säkrare bilförare ut i trafiken, men känner att allt sådant hära skit är okreativt. dagens samhälle med prov/tester skola osv handlar inte längre om att lära sig saker utan allt har bara blivit att klara sig , ytinlärning kallas det väl ?? saker är där för att lära oss men med dagens tester oh prov så handlar det bara om att klara sig för tillfället , då jag lovar dig att du kan fråga 10 st bilister och mer än hälften kommer inte kunna svara på dom flesta sakerna pga dom lärde sig bara för stunden . nej för att avrunda det här skulle jag vilja säga att personerna som håller i proven borde fan skärpa sig med sina inlärnings metoder, då mer än hälften av ungdomar blir deprimerande när dom misslyckas med just bilkortet ... vilket samhälle bygger vi då undrar jag ??
Jag fick 58 på första försöket. 52 är en helt okej gräns.
Sedan förövrigt så är det 65 poänggivande frågor!
Sedan 45 rätt... du ska ju förfan kunna teori innan du ger dig ut i trafiken.
Har du försökt med att läsa derans frågor väldigt noggrant, du kanske kan svaret men dem har oftast svar som är mycket liknande exempel....
En person har vilkor på glasögon
1.Behöver han använda glasögon när han kör bilen
2.Måste han använda glasögon när han kör bilen
Tror också man vinner mycket på att läsa frågorna ordentligt..och inte stressa. Jag klarade mitt teoriprov på första försöket. Tog det lugnt, läste flera ggr samma fråga, och satt kvar till bland de sista. Ingen stress, ingen press!
Har du försökt med att läsa derans frågor väldigt noggrant, du kanske kan svaret men dem har oftast svar som är mycket liknande exempel....
En person har vilkor på glasögon
1.Behöver han använda glasögon när han kör bilen
2.Måste han använda glasögon när han kör bilen
är detta en fråga eller ?? haha undrar eftersom jag skriver imorron , kan vara bra att veta
är detta en fråga eller ?? haha undrar eftersom jag skriver imorron , kan vara bra att veta
Det är ett exempel på en fråga.
Bra exempel på idiotfråga som kan dyka upp!