Start > Körkortsforum > Undvik farsta som pesten

Undvik farsta som pesten

Irriterad 2016-12-05 17:21 ! Citera #
Kuggade i Farsta idag och är sjukt irriterad på det jävla trafikverket. Inte bara har de inga tider utan de rent utav hittar på anledningar till varför man inte klarar uppkörningen. I min körning fick jag inga klagomål på körning på motorväg och ändå så ser man att det tydligen är en punkt i protokollet som jag inte klarade. Samma sak gäller vändning där jag vände i eget bevåg för att det låg folk bakom mig på landsväg och jag inte tyckte att jag kunde göra en säker vänstersväng.

Åt helvete med farsta, ett jävla skämt. Att de är hårda och failar folk är en grej men att sedan bara hitta på anledningar är något helt annat.
Yajirou 2016-12-05 19:11 ! Citera #
Irriterad 2016-12-05
Kuggade i Farsta idag och är sjukt irriterad på det jävla trafikverket. Inte bara har de inga tider utan de rent utav hittar på anledningar till varför man inte klarar uppkörningen. I min körning fick jag inga klagomål på körning på motorväg och ändå så ser man att det tydligen är en punkt i protokollet som jag inte klarade. Samma sak gäller vändning där jag vände i eget bevåg för att det låg folk bakom mig på landsväg och jag inte tyckte att jag kunde göra en säker vänstersväng.

Åt helvete med farsta, ett jävla skämt. Att de är hårda och failar folk är en grej men att sedan bara hitta på anledningar är något helt annat.
I körning på motorväg ingår även påfart och avfart. Kanske misslyckades du med samarbete vid sammanvävning som finns i flera påfarter. De kanske säger att det gick bra att köra i högre hastigheter men det finns mycket som man måste tänka och kolla på vid på- och avfarter.
De behöver heller inte förklara vad du gjorde för fel, därför finns det protokoll som du får kolla på. Annars kan folk tro att de behöver träna på det till nästa uppkörning. Säger de t.ex. att du måste träna mer på döda vinkeln, då är det i princip det enda du tänker på när du ska övningsköra och inget annat.
Står det att du inte klarat motorvägskörning så får du gå igenom allt. Precis som man ska.

Jag hade inga problem med farsta trafikverket. Tyckte de var väldigt trevliga. Det var däremot över 2 år sen, 9 månader sen tog jag lastbilskortet via de. Då var de också trevliga.
irriterand 2016-12-05 19:25 ! Citera #
Jo visst, så kan det vara men jag kan försäkra dig om att så inte var fallet för mig. Motorväg avfart/påfart var inga problem. Det enda de klagade på var att jag inte hade tillräckligt bra uppsikt på skyltar vilket är en stor gåta då jag aldrig körde fel, bytte fil korrekt osv.

Nej, min uppfattning är att vem som helst skulle faila där. Har kört över 30 lektioner med bilskola och många timmar privat men jag bokade privat dum som jag är eftersom de inte har några jävla tider.
Gäst 2016-12-05 22:20 ! Citera #
irriterand 2016-12-05
Jo visst, så kan det vara men jag kan försäkra dig om att så inte var fallet för mig. Motorväg avfart/påfart var inga problem. Det enda de klagade på var att jag inte hade tillräckligt bra uppsikt på skyltar vilket är en stor gåta då jag aldrig körde fel, bytte fil korrekt osv.

Nej, min uppfattning är att vem som helst skulle faila där. Har kört över 30 lektioner med bilskola och många timmar privat men jag bokade privat dum som jag är eftersom de inte har några jävla tider.
Så du menar att inspektören hittade på en orsak för att kugga dig?
Vart får du det ifrån? vad skulle inspektören tjäna på det?

Du kanske ska börja tänka på hur du verkligen körde, för om du nu är så bra som du säger så hade du blivit godkänd!
En inspektör har betydligt mer trafikerfarenhet än vad du har. Dom är experter inom det området, men här har vi ytterligare en person som tycker att dom kan det mesta bättre än vad en inspektör kan.. Löjligt att ens skriva nått sånt.

Fokusera på vad du gjorde för fel, och träna mer på det så ska du se att även du kommer få ditt körkort :)
Irriterad 2016-12-06 08:19 ! Citera #
Gäst 2016-12-05
Så du menar att inspektören hittade på en orsak för att kugga dig?
Vart får du det ifrån? vad skulle inspektören tjäna på det?

Du kanske ska börja tänka på hur du verkligen körde, för om du nu är så bra som du säger så hade du blivit godkänd!
En inspektör har betydligt mer trafikerfarenhet än vad du har. Dom är experter inom det området, men här har vi ytterligare en person som tycker att dom kan det mesta bättre än vad en inspektör kan.. Löjligt att ens skriva nått sånt.

Fokusera på vad du gjorde för fel, och träna mer på det så ska du se att även du kommer få ditt körkort :)
Absolut är det vad jag menar.
Jag vet inte, antagligen inget men jag tror den personen jag fick åka med måste vara sur och trött på sitt jobb.

Jag skriver inte att jag kan köra bättre än vad inspektören kan eller att jag kan mer om trafiken. Jag skriver att jag körde tillräckligt bra för att klara uppkörningen. Jag är helt övertygad att om jag hade kört upp på annan plats så hade jag fått kortet.

Exakt samma erfarenhet har nämligen andra i släkten haft och flera på detta forum, dessutom om du läser vad riksrevisionen skriver så backar de mitt påstående fullständigt.

Klart jag kommer fokusera på att träna mer och köra så bra jag kan, men jag kommer aldrig någonsin rekommendera någon att köra upp i farsta för där är de orimliga.
Gäst 2016-12-06 09:00 ! Citera #
Håller med om att det är fel att skylla allt på inspektören, de måste ha belägg för att kugga dig annars skulle dem inte göra det. Inspektörerna är sista steget innan vi släpps helt fria i trafiken och de har ett jättestort ansvar gällande det. Istället för att gå runt och skylla allt på inspektörerna tycker jag att du ska fundera på hur du kan göra nästa gång för att klara uppkörningen. Det tillför ingenting att sitta och klaga och beskylla någon annan. Stort lycka till, uppkörningen är inte omöjlig och jag är säker på att du snart har kortet i din hand :)
Gäst 2016-12-06 19:34 ! Citera #
Jag kan bara minnas Farsta med glädje! Då jag blev godkänd där i oktober. Så håller inte med om att Farsta är pesten alls ;)
Gäst 2016-12-07 07:50 ! Citera #
Var fick du köra? Vilken rutt?
Gäst 2016-12-07 11:24 ! Citera #
Du misslyckades för du inte kan köra. Alltid på detta forum ser man ”Jag körde perfekt” men sanningen är att du inte vet vad för fel du gjorde (för oerfaren). Inspektören ser saker som du inte ser sen börjar du klaga när du kommit hem.
Fy.
Gäst 2016-12-07 12:59 ! Citera #
Barnrumpa... Sitta och gnälla på ett forum för att du kuggar.
Du uppvisar ju att du inte är mogen för att ens ha körkort!

Det finns ingen som kör perfekt, och speciellt inte en nybörjare som knappt har någon körerfarenhet!
Så lär dig av din brister istället och se till att rätta till dom till nästa uppkörning!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest