Jag pluggade fem från 06:00 på morgonen till 00:00 på kvällen från måndag till fredag. Sedan pausade jag en helg och klarade provet på måndagen. Precis innan provat så fick jag någon muskelspänning och var förkyld. Jag gjorde provet på drygt 20 minuter och var färdig först av alla. Jag klarade också provet med 57 rätt. Varför klarade jag det? Tja, på den intensivkursen jag gick så memorerade jag typ hela provet på deras dator. Frågarna är typ identiska och du lär dig tillslut hur frågorna skall se ut och sedan svarar du bara per automatik. Du behöver inte ens läsa frågorna om du har spenderat tillräckligt mycket tid framför körskolans dator. Jag läste boken en gång men den är rätt värdelös i termer av effektivitet. Bättre att bara sitta vid skolan datorer.
En kompis till mig gjorde det här. Han gick på skola under tre månader. Det ingick typ 25 lektioner plus fem teorilektioner. Han öppnade inte någon bok eller satt vid någon dator. Han fick 60 poäng på provet. Varför? Han kom ihåg vad lärarna hade sagt på skolan. Innan jag ens gjorde mitt teoriprov hade jag gjort det ett par gånger på skoj. Fick drygt 45-50 poäng genom att bara ”gissa”. Det krävs rätt lite pluggande för att klara teorin. Det är inte det som är svårt men att köra upp - det är ”the real deal”.