Hej allesammans! Idag fick jag mitt efterlängtade körkort!
Jag klarade teorin i måndags och fick 61/65, uppkörningen skedde i Jakobsberg och gick hur bra som helst. Men, jag var helt inställd på att få köra en Volvo v40 bensin (trafikskolans bil), eftersom det var den bilen de sa att jag skulle få ha när jag ringde och bokade uppkörningen. När det väl är dags att kliva in i bilen fick jag köra en helt annan bil, har glömt vilket bilmärke men den gick på diesel och hade 6 växlar som jag inte är van vid! Detta blev ett stort orosmoment eftersom jag hade svårt att veta vilka växlar jag skulle ligga på och var allmänt ovan, men detta släppte nästan direkt. På säkerhetskontrollen fick jag kontrollera kylvätskenivå samt bromsvätska, vilket är busenkelt om man övat in det någon dag före. Sedan fick jag köra ut på E18 och svänga av mot Stäket, där fick jag köra genom bostadsområden och backa runt hörn. Sedan körde jag motorväg tillbaka till Trafikverkets parkering och fick göra en helt vanlig parkering. Jag var nästan helt säker på att jag kuggat eftersom jag hade problem med växlarna och därför svårt med ecodrive, så därför trodde jag inte mina öron när inspektören sa att jag var GODKÄND!!!! SÅN LYCKA!
Jag vill även tillägga att jag enbart kört privat, har tagit 2st körlektioner totalt där den ena körläraren sa att jag ej kunde köra bil så den var inte särskilt givande, medan den andra körläraren bara sa att jag var redo för uppkörning. Har sammanlagt betalat ca 4000 kr för mitt körkort! Ville bara dela med mig av min glädje!