Start > Körkortsforum > Körskolan beter sig konstigt

Körskolan beter sig konstigt

Rebecca 2016-11-28 14:06 ! Citera #
Tog mitt körkort för några veckor sedan men har börjat fundera på en sak som hände och undrar om någon upplevt något liknande. Jag tyckte verkligen om min körskola då de var väldigt trevliga och måna om att hjälpa en så mycket som möjligt, jag älskade även min körskolelärare som jag hade väldigt bra stunder med och som hjälpte mig och stöttade mig genom allt.

Men sen kuggade jag första uppkörningen och körskolan hade ingen ny tid förrän nästan 2 månader senare, något som jag inte ville vänta på. Så pratade lite med min körlärare och kollade upp tider att boka som en privatist och hittade en bara 2 veckor senare. Min körlärare uppmuntrade mig till att ta den så jag bokade in det direkt. Sedan fick jag dock ett skumt samtal från körskolan där de ifrågasatte och kritiserade mitt val, de lät dessutom genuint chockade och sårade. Jag sa givetvis att min körlärare stod bakom mitt val och då gav de upp sina argument och avslutade samtalet. När jag sedan skulle logga in på mitt konto på körkortsportalen några dagar senare, för att kolla så jag betalt allt jag skulle, så kunde jag inte komma in. Mitt konto existerade inte längre. Jaha, tänkte jag, hur tänkte dem nu där? Visserligen klarade jag min andra uppkörning men skulle jag inte gjort det förlorade de precis en kund som möjligtvis behövt köpa fler körlektioner senare. Är detta ett vanligt beteende bland körskolor? De måste ju ändå respektera att man hellre tar körkortet så snabbt som möjligt än väntar i månader. Körskolan sjönk plötsligt väldigt mycket i mina ögon :p
Maria 2016-11-28 22:30 ! Citera #
Kan hålla med om att det var ett konstigt agerande från körskolan, eller åtminstone från din körlärare.
Men det brukar ligga till på följande sett.
Att när när du skriver in dig på en körskola så har ni ett bindande avtal som säger att körskolan ska göra allt för att du ska få ditt körkort så snabbt och smidigt genom dom, men om du bokar en tid för uppkörning eller teoriprov på egen hand så har du inte följt deras avtal, och dom kan då i värsta fall avsluta dina konton då dom inte tycker att du har fullföljt ert ”kontrakt”.. Men jag tycker då att körläraren gjorde fel som uppmuntrade dig till att boka som privatist utan att säga vad det kunde ha för konsekvenser..
Gäst 2016-11-28 23:43 ! Citera #
Ännu ett fall där körskolan känner sig ”sviken”. Kan vara så att lärarens chef röt till när de fick reda på att du kuggade och valde att inte gå via dem igen. Inte lärarens fel egentligen men ledningen ser oftast bara stålar och inget annat.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov