Start > Körkortsforum > Kuggade min andra uppkörning!!

Kuggade min andra uppkörning!!

Gäst 2016-11-13 11:55 ! Citera #
Gäst 2016-11-13
Myndigheterna borde underlätta vissa saker, som egentligen är självklara. I resten av världen är det typ konstigt om man inte har körkort!
Vad snackar du om?
Gäst 2016-11-13 12:17 ! Citera #
Du får väl läsa! Tycker att de har gjort det för svårt!
Gäst 2016-11-13 12:27 ! Citera #
Gäst 2016-11-13
Du får väl läsa! Tycker att de har gjort det för svårt!
Tycker jag inte. Som privatist klarade jag det på första försöket ... det är för enkelt.
Gäst 2016-11-13 15:33 ! Citera #
Vad gör du här?
Gäst 2016-11-13 15:56 ! Citera #
Gäst 2016-11-13
Jag fick backa runt ett hörn, och det kom en bilist , men föraren satt och väntade och inspektören tyckte att jag borde ha avbrutit momenten så att personen kunde köra ut. Där påpekade han senare, sa ej trafiksäkert. Och sedan så körde jag fel 2ggr, var lite nervös och för koncentrerad så glömde bort att ta höger tog vänster. Han tyckte senare att jag inte kunde följa mål. Jag körde i lördags kl 15, fullt med trafik i jakan, fick köra i 40min. Det var första gången för mig att köra upp i Jakobsberg. Funderar på att dra till en liten ort, kostar för mycket, bara uppkörningen ligger ju fan på 1400kr, plus allt man redan har betalat för trafikskola o allt. Fattar inte varför allt ska vara så jävla svårt här i Sverige! Att ta körkort är dyrt och för jobbigt, man blir bara ledsen, sjukt att de ens tillåter folk faila 16ggr? Låter det normalt!? Folk kan köra och sedan lär man sig allt efter åren, så länge man kan hantera bilen, och kan trafikreglerna så borde de fan inte jävlas. körkort och lägenhet är de saker som borde vara självklara men nej nej!!
Håller med till hundra procent.
Kör man inte trafikfarligt borde man gå körkort. Småfel gör alla, i synnerhet de som redan har körkort verkar det som...
Gäst 2016-11-14 07:11 ! Citera #
Tycker att du som körde upp som privatist och skriver att det var enkelt fabulerar. Det finns ingen mig veterligen som sagt att det är enkelt. Då måste du haft en jävla tur. Hade du fått göra dessa moment som vi andra här fått göra skulle du blivit kuggad.
Det låter som du inte ska ha körkort och inte ser din kunskap som en fantastisk bragd och insats. Tar körningen med en klackspark. Det är väl du som vansinneskör och hävdar att alla andra i trafiken är klantar.
Var ödmjuk och ha förståelse för dem som kuggar.
Gäst 2016-11-14 10:38 ! Citera #
Gäst 2016-11-13
Jag fick backa runt ett hörn, och det kom en bilist , men föraren satt och väntade och inspektören tyckte att jag borde ha avbrutit momenten så att personen kunde köra ut. Där påpekade han senare, sa ej trafiksäkert. Och sedan så körde jag fel 2ggr, var lite nervös och för koncentrerad så glömde bort att ta höger tog vänster. Han tyckte senare att jag inte kunde följa mål. Jag körde i lördags kl 15, fullt med trafik i jakan, fick köra i 40min. Det var första gången för mig att köra upp i Jakobsberg. Funderar på att dra till en liten ort, kostar för mycket, bara uppkörningen ligger ju fan på 1400kr, plus allt man redan har betalat för trafikskola o allt. Fattar inte varför allt ska vara så jävla svårt här i Sverige! Att ta körkort är dyrt och för jobbigt, man blir bara ledsen, sjukt att de ens tillåter folk faila 16ggr? Låter det normalt!? Folk kan köra och sedan lär man sig allt efter åren, så länge man kan hantera bilen, och kan trafikreglerna så borde de fan inte jävlas. körkort och lägenhet är de saker som borde vara självklara men nej nej!!
Förlåt, men om du inte vet hur du ska bete dig i trafiken ska du inte ha körkort. Att du bara fortsatte backningen visar din brist på kunskap. En dag kommer du skapa en riktigt illa situation med sånt beteende.

Att ni kuggare aldrig verkar fatta det är helt sjukt... Ni kuggar inte för att ni ej kan köra bil... Alla kan köra bil. Ni kuggar för ni inte kan köra SÄKERT och inte vet hur ni SKA bete er. Skillnad.

Gör om gör rätt.
Gäst 2016-11-14 11:17 ! Citera #
Gäst 2016-11-14
Förlåt, men om du inte vet hur du ska bete dig i trafiken ska du inte ha körkort. Att du bara fortsatte backningen visar din brist på kunskap. En dag kommer du skapa en riktigt illa situation med sånt beteende.

Att ni kuggare aldrig verkar fatta det är helt sjukt... Ni kuggar inte för att ni ej kan köra bil... Alla kan köra bil. Ni kuggar för ni inte kan köra SÄKERT och inte vet hur ni SKA bete er. Skillnad.

Gör om gör rätt.
Håller med. Det finns en anledning till varför man blir kuggad och att tycka att det är för svårt är ett tecken på att man inte är redo för att ta körkort ännu.
Gäst 2016-11-14 14:58 ! Citera #
Svårigheten att köra fläckfritt uppkörningsdagen ligger i nervositeten. Att inte få hjärnsläpp för man vet hur mycket som står på spel. Pengar tid och besvikelse.
Du är inte fullärd för att du kör upp och inte kuggar. Hela tiden måste du köra aktsamt och läsa av trafiken. Varje dag kan vara en utmaning beroende på i vilken trafiksituation du hamnar i. Rusningstrafik, dålig sikt, någon som hastig rusar ut i körbanan etc.
Jag ska köra upp om14 dagar och kommer jag att klara körkortet tänker jag inte säga att det är enkelt. Mitt körkort ska jag stolt bära för att jag gjorde en fantastisk insats.
.
Gäst 2016-11-14 16:56 ! Citera #
Gäst 2016-11-14
Tycker att du som körde upp som privatist och skriver att det var enkelt fabulerar. Det finns ingen mig veterligen som sagt att det är enkelt. Då måste du haft en jävla tur. Hade du fått göra dessa moment som vi andra här fått göra skulle du blivit kuggad.
Det låter som du inte ska ha körkort och inte ser din kunskap som en fantastisk bragd och insats. Tar körningen med en klackspark. Det är väl du som vansinneskör och hävdar att alla andra i trafiken är klantar.
Var ödmjuk och ha förståelse för dem som kuggar.
Självklart kan jag ha haft extremt tur, tycker inte att rutten var speciellt svårt. Sedan ska det väl vara en lika bedömning i hela landet? Därför skrev jag som jag gjorde.

Senaste foruminläggen

Rubrik
9
I dag 09:24
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov