Start > Körkortsforum > Säkerhetskontrollen

Säkerhetskontrollen

Gäst 2016-11-10 12:30 ! Citera #
Kuggar man om man misslyckas med säkerhetskontrollen?
Gäst 2016-11-10 13:13 ! Citera #
Ja!
Gäst 2016-11-11 20:13 ! Citera #
Näe...De ser väl till helheten!?
Gäst 2016-11-11 21:27 ! Citera #
Gäst 2016-11-11
Ja körningen ser dom som helhet, men säkerhetskontrollen måste man klara!
Gäst 2016-11-12 10:27 ! Citera #
Gäst 2016-11-11
Ja körningen ser dom som helhet, men säkerhetskontrollen måste man klara!
Dom ser en helhet i alt! Dvs feilar man på säkerhetskontrollen men kör felfrit å typ som en Gud eller nått blir man ju godkänd ändå...Alt annat e ju bara befängt, om man nu feilar på säkerhetskontrollen varför skal man då köra upp å bli kuggad oansett? Då kvittar de ju :lol:
Gäst 2016-11-12 12:26 ! Citera #
Gäst 2016-11-12
Dom ser en helhet i alt! Dvs feilar man på säkerhetskontrollen men kör felfrit å typ som en Gud eller nått blir man ju godkänd ändå...Alt annat e ju bara befängt, om man nu feilar på säkerhetskontrollen varför skal man då köra upp å bli kuggad oansett? Då kvittar de ju :lol:
Där har du faktiskt fel!
Det är som två separata prov, det ena är säkerhetskontrollen, och den andra är körprovet!
Klara du inte säkerhetskontrollen så klarar du inte uppkörningen, så är det bara..

Och dom ber dig köra oavsett om du klarar säkerhetskontrollen eller inte bara för att se om det finns nått inom körningen som du måste öva mera på. Bättre att få alla fel på en gång istället för att plugga säkerhetskontrollen och klara den nästa gång, men då få reda på att man har brister inom körningen som man inte har kunnat öva på..Eller hur?!?
ey boss 2016-11-12 12:50 ! Citera #
Gäst 2016-11-11
Nej det är inte en helhets bedömnig.
gör du ett fel mot trafik säkerheten blir du kuggad dirr.
Gäst 2016-11-12 13:42 ! Citera #
ey boss 2016-11-12
Nej det är inte en helhets bedömnig.
gör du ett fel mot trafik säkerheten blir du kuggad dirr.
Vilken tur att min säkerhetskontroll bara bestod av att slå på vindrutetorkarna fram o bak! ;) hade lätt failat en titt under motorhuven!
A 2016-11-12 13:50 ! Citera #
Själv fick man kolla broms och handbromsen. Klarade säkerhetskontrollen. Men kuggade Uppkörningen . Fick rött på ” säkerhet och beteende ” i protokollet. Säkert allt man kan få rött på under den kategorin tror jag. .. jävlar. Hur fan ska jag öva upp det... Känns som det inte kommer gå.

Säkerhetskontrollen, manövrering, trafikregler och miljövänlig körning är grönt i protokollet. Men känns som jag har jätte lång väg kvar till körkortet :/

Snälla ge mig lite papp någon.
Gäst 2016-11-12 17:31 ! Citera #
A 2016-11-12
Själv fick man kolla broms och handbromsen. Klarade säkerhetskontrollen. Men kuggade Uppkörningen . Fick rött på ” säkerhet och beteende ” i protokollet. Säkert allt man kan få rött på under den kategorin tror jag. .. jävlar. Hur fan ska jag öva upp det... Känns som det inte kommer gå.

Säkerhetskontrollen, manövrering, trafikregler och miljövänlig körning är grönt i protokollet. Men känns som jag har jätte lång väg kvar till körkortet :/

Snälla ge mig lite papp någon.
De sa väl exakt vilken situation du gjorde fel i? Öva på det bara.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor