Jätte nervös
Tack alla för hjälpen! Idag hade jag min andra uppkörning, men jag bleb underkänt igen. Jag var lite nervös men inte lika mycket som sist. Jag bedömnde en situation fel bara :p Jag kommer inte ge upp, även om jag kommer behöva göra allt från början. Och till dig som kommenterade sättet jag skrev: tänk att jag skrev det precis efter uppkörningen
om du hade bott i ett annat land i 4 år jag tror inte du skulle skriva bättre
Klarade uppkörning i dag. Tips från en nervös till en annan: träna hårt innan, drick inte kaffe.
Haha dricker inte kaffe ändå, imorgon kör jah upp för tredjen gång, förhoppningsvis får jag mitt körkort.
Det här är mitt tips;
1. Sov ordentligt
2. Sov ordentligt
3. Sov ordentligt
Det som optimerar dina chanser om du;
1. Kör upp i en stad du känner väl och har övningskört i (helst en liten stad)
2. Se till att några lektioner innan där ni kör där ni skall köra upp.
3. Boka en uppkörning vid kring 11 (så du får sova) men inte så sent så det är rusningstrafik
Gör du detta klarar du dig. Jag klarade uppkörningen på andra försöket genom att göra just detta.
Hon kuggade säkert, annars hade hon varit tillbaka hit redan full av glädje.
För mig hjälpte de att ha musik på i bilen samt att prata med inspektören. Vi prata om julen, stressen som den ibland kan innebära med alla inköp osv. Barnen, jobb.. ja allt pratade vi om. (Jag blir lugn av att prata och ha ljud omkring mig).
Körde upp i onsdags och har nu körkort
Gillar du musik? Testa att ha de i bakgrunden isf?
Bästa tipset, när du har satt dig i bilen, berätta för inspektören att du är nervös och försök att bryta isen lite med småprat, försök även prata lite medans du kör och lär känna inspektören, tänk att du är en taxiförare som ska köra runt en person.
Jag förstår verkligen din nervositet. Jag gjorde min uppkörning i onsdags och var så nervös att jag skakade om händerna och kunde verkligen känna hur en liten stroke pockade på bakom mina ögon. (Skämt obv.)
Men jag talade om för han som jag skulle köra med att jag var jättenervös och sa det flera gånger under körningen med. Jag harklade mig i ren nervositet under hela tiden också. Men jag är en väldigt pratglad person så jag såg till att prata prata prata och det gjorde nog han med. Jag såg också till att verkligen försöka skärpa alla mina sinnen för att inte köra på någon stackars människa som jag eventuellt skulle missa p g a just min nervositet. Men trots allt så blev jag godkänd, vilket jag verkligen inte trodde jag skulle bli. Han gav mig bara ett litet tips och det var att jag skulle ha gasat på mer vid något tillfälle för att underlätta för trafiken bakom. Phu!!! Nu har jag däremot teorin kvar, jag skrev i måndags första gången och fick 51 poäng av dom 52 som är kravet för att bli godkänd. Så himla typiskt :P
Kände samma som dig och trodde aldrig jag skulle klara andra uppkörningen.
Men eftersom att man redan har befunnit sig i den situationen en gång förut. Jag visste vad det gick ut på, vad som skulle hända, hur lång tid det skulle ta, hur jag skulle känna osv så klarade jag det galant på andra försöket. Dock fick jag en jättebra inspektör som fick mig att känna mig lugn men tror jag skulle ha klarat det oavsett vem som skulle ha suttit där just för att jag hade gjort det en gång tidigare. Lycka till!
Senaste foruminläggen
Rubrik