Jag gjorde min uppkörning i måndags, men med tanken hur vädret var och men tanken på att jag hade en främling som sitter bredvid mig jag kände mig jätte osäker på hur jag körde och då gick allt fel. Jag vet inte hur jag ska göra så att jag är mer avslappnad. Jag kör upp igen på måndag och nu har jag gjort 3 lektioner i rad bara för att se hur det är att köra i snön och de kändes väldigt bra. Men jag fortfarande känner mig osäker på hur jag kör, eftersom min lärare ska alltid rätta till mig och nu ingen kommer göra det och jag är rädd att jag kommer inte få körkortet nu heller. Jag vet inte hur ska hantera min stress så jag kan köra på bra och lugn sätt.
Börja med att lära dig hur man skriver ihop ord!!!
Onödig kommentar, du förstod ju innebörden!
Verkligen onödig kommentar...
Håller med. Så jäkla lågt.
Till dig nu som känner dig osäker att köra med okänd. Förstår dig. Så klart man kör sämre och blir nervös om man ska bli studerad hur man kör. Jag gillar överhuvudtaget inte att någon glor på mig. Minns när man stod inför klassen och pratade. Samma känsla. Men det är bara att bita i det stora äpplet. In i skiten. För vad göra?
Du ska djupandas! Stresshormonet kortisol sjunker automatiskt och du blir lugnare.
När du kör upp och du börja känna dig osäker och håller på att ångra. Det är då du ska börja kommentera under din körningen. Att kommentera under körningen gör dig mer säker och mer vaksam i trafiken. Du glömmer inga regler om du kommenterar under körningen. Du kommer bli helt överraskad hur bra ni kör när ni bara kommenterar!! Detta måste ni alla!!!! Testa. Funkade för mig allafall på första försöket. Instruktörer blev själv imponerad över metoden som jag gjorde och va överraskad över inga fler gör som jag. Så vill verkligen hjälpa er med ert körkort. Under övningkörningen eller uppkörningen börja kommentera det du gör. Du kommer verkligen se en stor förändring när du kör. Det garanterar jag till 100%. Varsågod med ert körkort
Tack och hej!!
Lycka till / Mossi
Jag var också jätte nervös när jag skulle göra min uppkörning, men det som jag tror gjorde mig lite lugn var att jag inte klarade min uppskrivning. håller fortfarande på att plugga till min uppskrivning, kuggat 3 gånger och ska göra min 4e gång nu på tisdag.
det som jag tror stressar upp en eller detta stressar iallafall upp mig det är att man har längtat så mycket efter sitt körkort sen när man väl är så nära så blir de jätte nervöst, för enligt mig är detta ett stort steg i livet eftrsom körkort egenligen är en ’’fara’’ i livet.
så till er som klarat uppkörning men inte uppskrivning, ge mig tips för hade verkligen uppskattat det!!
tack på förhand!
Klarade Teoriprovet på första försöket. Men kuggade min första Uppkörning idag. Hade önskat det var tvärtom.
Det går inte att slappna av. Ju mer du kuggar ju mer pengar förlorar du. Kasta pengar i sjön du gumman.