Start > Körkortsforum > Köra upp vid dåligt väglag

Köra upp vid dåligt väglag

Gäst 2016-11-10 15:55 ! Citera #
Nej bor inte i Stockholm så slapp köra upp i det ovädret????
Gäst 2016-11-10 15:59 ! Citera #
Ey boss
Grattis! Fan vad skönt. Berätta hur det var???
Myran 2016-11-10 17:37 ! Citera #
Åh vad kul! Så jävla skönt det måste kännas.önskade jag hade mitt gjort. Var det halt och vilken hastighet körde du när det var 30, 50 eller70. Blir galen på folk som går rätt ut ivägen. Såg en morsa dra en pulka på vägen där jag bor. Livsfarligt.
Gäst 2016-11-10 23:12 ! Citera #
Myran 2016-11-10
Åh vad kul! Så jävla skönt det måste kännas.önskade jag hade mitt gjort. Var det halt och vilken hastighet körde du när det var 30, 50 eller70. Blir galen på folk som går rätt ut ivägen. Såg en morsa dra en pulka på vägen där jag bor. Livsfarligt.
Vad spelar det för roll vilken hastighet han körde i?
Bara för att han körde i en viss hastighet så är det inte säkert att du kan köra i samma hastighet där du kommer köra.
Känn efter själv när du är ute och kör och avgör själv vilken hastighet som är lämpligast...
ey boss 2016-11-11 11:56 ! Citera #
Gäst 2016-11-10
Ey boss
Grattis! Fan vad skönt. Berätta hur det var???
Orkar inte skriva nu men kanske snart :)
ey boss 2016-11-11 11:58 ! Citera #
Myran 2016-11-10
Allt beror på väglaget är det snö på hela vägen på 50 väg kör 30-40.
är det däremot inte snö där hjulspåren är kan man köra 50
bostadskvarter/industri område kör 20.
ta en körlektion så kan läraren berätta allt om hur man kör i snö
ey boss 2016-11-11 11:59 ! Citera #
Myran 2016-11-10
Tack btw :)
ey boss 2016-11-11 12:05 ! Citera #
Myran 2016-11-09
Undrar vad gränsen går i snökaos för att uppkörningen ska ställas in? De hinner väl knappt fixa ordning vägarna om det snöar i natt. Osäker vecka. Lycka till i morgon och berätta gärna hur det gick! Jag kör upp först om två veckor. Hade tänkt öva lite innan dess och hoppas så klart snön försvinner så man kan köra normalt igen. Vet inte vad som är värst. Snöfall eller halka. Är det snö på gatorna ser man ju inte den heldragna linjen. Tänker på vägskyltar. Om en enkelriktad skylt är översnöad.
I onsdags var uppkörningarna stängda i s-tuna ganska förståeligt eftersom det snöade så mkt och plogningen gick dåligt.

i torsdags, igår, var de öppna igen eftersom det inte snöade så mkt och plogningen gick bättre.

jag ringde trafikverket på morgonen på torsdagen och dem sa de är lungt dem har uppkörningar idag.
hoppades faktiskt att uppkörningen var inställd då jag var trött på morgonen och de var så jävla mkt snö.
höll på och missa uppkörningen också för bussarna var försenade.
så jag började lifta och blev uppplockad av en kille så jag hann komma dit i tid och jag hade tom en till blivande inspektör med i bilen när jag körde upp.
med alla odds emot mej köarade jag det.
DONT EVER TELL ME THE ODDS!!
ey boss 2016-11-11 12:07 ! Citera #
ey boss 2016-11-11
I onsdags var uppkörningarna stängda i s-tuna ganska förståeligt eftersom det snöade så mkt och plogningen gick dåligt.

i torsdags, igår, var de öppna igen eftersom det inte snöade så mkt och plogningen gick bättre.

jag ringde trafikverket på morgonen på torsdagen och dem sa de är lungt dem har uppkörningar idag.
hoppades faktiskt att uppkörningen var inställd då jag var trött på morgonen och de var så jävla mkt snö.
höll på och missa uppkörningen också för bussarna var försenade.
så jag började lifta och blev uppplockad av en kille så jag hann komma dit i tid och jag hade tom en till blivande inspektör med i bilen när jag körde upp.
med alla odds emot mej köarade jag det.
DONT EVER TELL ME THE ODDS!!
Eller jag menar att jag körde upp med två trafikinspektörer i bilen. en vanlig inspektör och en som utbildade sej till inspektör.

kan skriva mer om uppkörningen sen.
Myran 2016-11-11 18:00 ! Citera #
Bra jobbat! Man ska aldrig ge upp. Men fan att måste ha nerver av stål.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor