Undrar vad gränsen går i snökaos för att uppkörningen ska ställas in? De hinner väl knappt fixa ordning vägarna om det snöar i natt. Osäker vecka. Lycka till i morgon och berätta gärna hur det gick! Jag kör upp först om två veckor. Hade tänkt öva lite innan dess och hoppas så klart snön försvinner så man kan köra normalt igen. Vet inte vad som är värst. Snöfall eller halka. Är det snö på gatorna ser man ju inte den heldragna linjen. Tänker på vägskyltar. Om en enkelriktad skylt är översnöad.
I onsdags var uppkörningarna stängda i s-tuna ganska förståeligt eftersom det snöade så mkt och plogningen gick dåligt.
i torsdags, igår, var de öppna igen eftersom det inte snöade så mkt och plogningen gick bättre.
jag ringde trafikverket på morgonen på torsdagen och dem sa de är lungt dem har uppkörningar idag.
hoppades faktiskt att uppkörningen var inställd då jag var trött på morgonen och de var så jävla mkt snö.
höll på och missa uppkörningen också för bussarna var försenade.
så jag började lifta och blev uppplockad av en kille så jag hann komma dit i tid och jag hade tom en till blivande inspektör med i bilen när jag körde upp.
med alla odds emot mej köarade jag det.
DONT EVER TELL ME THE ODDS!!