Start > Körkortsforum > Köra upp vid dåligt väglag

Köra upp vid dåligt väglag

Gäst 2016-11-09 20:56 ! Citera #
ey boss 2016-11-09
Körproven var inställda idag i sollentuna hoppas dem har öppet imorgon.
för jag ska köra upp :p
jävla snö!
Haha shit vilken dag det hade varit att köra på idag! Tur nästan att det blev inställt! ;) Lycka till imorrn!
Myran 2016-11-09 22:36 ! Citera #
Undrar vad gränsen går i snökaos för att uppkörningen ska ställas in? De hinner väl knappt fixa ordning vägarna om det snöar i natt. Osäker vecka. Lycka till i morgon och berätta gärna hur det gick! Jag kör upp först om två veckor. Hade tänkt öva lite innan dess och hoppas så klart snön försvinner så man kan köra normalt igen. Vet inte vad som är värst. Snöfall eller halka. Är det snö på gatorna ser man ju inte den heldragna linjen. Tänker på vägskyltar. Om en enkelriktad skylt är översnöad.
Gäst 2016-11-09 23:16 ! Citera #
Körde upp idag och klara det! Som sagt anpassa fart och framförallt inför korsningar! Det positiva var att alla parkeringsrutor var täckta av snö så parkeringen var enkel:D
Gäst 2016-11-09 23:43 ! Citera #
Ni som är nojiga för att köra nu när det är vinter och sämre sikt, var inte det!!
Det gynnar er mera än om ni kör upp när det är sommar och sol ute!

Eftersom väglaget och sikten är sämre nu så kan ni köra betydligt lugnare då man inte kan hålla den hastighetsgräns som råder på olika vägar, och ni kan hålla ett längre avstånd till bilarna framför er än vad ni skulle kunna göra om det vore sommar. Jag menar, vissa landsvägar som man under sommartid kan hålla 80 km/h på kan man kanske nu bara köra max 70 km/h på, samma sak i stadsmiljö, då är det bättre att köra 40-45 km/h istället för 50 km/h som det oftast är i stadsmiljö, ni uppvisar då ett säkerhetstänkande om ni kör lugnt.. Så ta det lugnt och fokusera bara på bilkörningen så kommer ni klara det galant.. :)
Myran 2016-11-10 07:04 ! Citera #
Först grattis till dig som tog körkortet idag. Måste fråga om du körde i Stockholm? Läste att man ställde in i Sollentuna. Kom du fram i detta snökaos som var igår?
Så till dig som ger oss nervösa bra peppning att det inte är så jobbigt att köra upp nu. Ska andas och hålla lugnet. Kanske bättre att visa upp det trots att man kanske missar ett bilmärke. Tänker på om de är översnöade.

När det är 30 är det okej att köra 20 då om det är halt och moddigt? Är inte van vid vinterväg. Klarade ju risktvåan hur bra som helst men det var ju inga fotgängare eller andra mötande fordon då.
ey boss 2016-11-10 09:14 ! Citera #
Uppkörningarna är igång igen i sollentuna
ey boss 2016-11-10 09:16 ! Citera #
Gäst 2016-11-09
Haha shit vilken dag det hade varit att köra på idag! Tur nästan att det blev inställt! ;) Lycka till imorrn!
Haha jag hade en dubbel lektion igår
55 2016-11-10 10:33 ! Citera #
ey boss 2016-11-09
Körproven var inställda idag i sollentuna hoppas dem har öppet imorgon.
för jag ska köra upp :p
jävla snö!
Håller tummarna att du fixar kortet idag. Tro på dig själv jag kan jag kan :)
ey boss 2016-11-10 11:07 ! Citera #
55 2016-11-10
Håller tummarna att du fixar kortet idag. Tro på dig själv jag kan jag kan :)
Tack som fan JAG KLARADE DET!!!! tack till alla på den här communityn!!!
55 2016-11-10 13:28 ! Citera #
GRATTTIS!! :) 8-)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor