Start > Körkortsforum > Uppkörning farsta

Uppkörning farsta

Gäst45 2016-11-05 18:47 ! Citera #
Hej,

Jag undrar om ni har några tips på var ni fick åka på uppkörningen i farsta?

Jag har hört att man ibland får åka till Länna, men vet inte så mycket mer. Tänker att det måste finnas ganska många rutter, så kan någon några rutter som kan komma? Så man kan öva en gång i förväg för att känna lite trygghet!
Gäst 2016-11-05 19:24 ! Citera #
Gäst45 2016-11-05
Hej,

Jag undrar om ni har några tips på var ni fick åka på uppkörningen i farsta?

Jag har hört att man ibland får åka till Länna, men vet inte så mycket mer. Tänker att det måste finnas ganska många rutter, så kan någon några rutter som kan komma? Så man kan öva en gång i förväg för att känna lite trygghet!
Jag fick svänga ut mot Stockholm och sedan mot Hökarängen och Gubbängen. Fick åka in i Gubbängens bostadsområde en sväng, och där göra en fickparkering. Sedan tillbaka mot kontoret i Farsta.
Gäst 2016-11-05 19:50 ! Citera #
Okej, åkte du höger vid utfarten? Och sedan ut på stora vägen eller?
Gäst 2016-11-06 01:45 ! Citera #
Gäst 2016-11-05
Okej, åkte du höger vid utfarten? Och sedan ut på stora vägen eller?
Precis, första höger. Ut på stora vägen. Sedan kom en avfart mot Hökarängen rätt direkt, och upp där. Så sa han att jag skulle åka mot Gubbängen. Så man följde vägen ert tag, sen höger och in mot Gubbängen. Vänstersväng sen in på nåt bostadsområde och runt lite där. Parkera. Och sen börja åka tillbaka typ samma väg. Jag klarade inte min uppkörning tyvärr. Föll på avsökning/samspel typ. Men hoppas du har bättre lycka på din! :)
Tessan 2016-11-06 08:46 ! Citera #
Jag fick åka mot Haninge och runt där, parkera (backa in), backa runt hörn, rondeller, tillbaka mot Farsta via Länna. Kuggade första uppkörningen, men klarade andra och fick köra ungefär samma rutt båda gångerna.
Gäst45 2016-11-06 10:26 ! Citera #
Okej,

Mot Haninge åker man väl mot nynäs fast man tar inte av i Länna utan fortsätter mer mot nynäs?
Gäst45 2016-11-06 17:49 ! Citera #
Någon annan som kört upp i Farsta som vill dela med sig av vilken rutt/vilka vägar de körde?
Gäst 2016-11-06 19:46 ! Citera #
Hej
Jag är så lycklig klarade på första försökt . :lol:
jag körde mot Bagarmossen in mot dalen fick fickparkera.
fick köra tillbaks från sokenvägen mot Nynässhamn ,
fick köra in på trågsund avfart.sedan tillbaks till farsta .
man vett inte vilken väg de tar men öva på de har.

Länna Skarpnäck Älvsjö Trångsund
Hökarängen haningen och gamla enkede
det var där jag fick parkera.
lycka till
Gäst45 2016-11-06 19:51 ! Citera #
Tack för tipset. Fick du inte köra på landsväg?

Fick du parkera i gamla enskede alltså?
Gäst45 2016-11-06 19:52 ! Citera #
Föresten, vad menar du med dalen? ÄR det ett ställe i Bagarmossen? :)

Tack för de övirga tipsen också föresten ska öva där med!

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor