Start > Körkortsforum > Tack till er alla i den här co…

Tack till er alla i den här communityn

Abbe 2016-11-02 18:29 ! Citera #
Idag tog jag körkortet och jag vill främst tacka alla personer som hänger på dehär forumet som svarar på de frågorna man har. Trots att körkorts resan har varit ganska prestationsångest laddat är jag extremt lycklig att jag tog den idag.
Inget kan beskriva den här känslan. Som tack för jag det här vidare och svarar på om det dyker upp några frågor kring min uppkörning. Och kör upp i södertälje! Det säger jag inte för att jag klarade provet där utan för att personalen har varit sjukt trevliga under mina två uppkörningar. + att personen jag fick verkligen gjorde en helhets bedömning.
Gäst 2016-11-02 18:47 ! Citera #
Abbe 2016-11-02
Idag tog jag körkortet och jag vill främst tacka alla personer som hänger på dehär forumet som svarar på de frågorna man har. Trots att körkorts resan har varit ganska prestationsångest laddat är jag extremt lycklig att jag tog den idag.
Inget kan beskriva den här känslan. Som tack för jag det här vidare och svarar på om det dyker upp några frågor kring min uppkörning. Och kör upp i södertälje! Det säger jag inte för att jag klarade provet där utan för att personalen har varit sjukt trevliga under mina två uppkörningar. + att personen jag fick verkligen gjorde en helhets bedömning.
:D grattis!!!! Ja, det var verkligen bästa känslan när man tog sitt körkort! (Jag tog mitt för bara en månad sedan) och det var så värt det; all tid man la ned! Lyckan när man väl fixade det var obeskrivlig! Och första turen på egen hand..Wow!
Gäst 2016-11-02 18:56 ! Citera #
Har gjort 3 gånger i Sollentuna nu sista gången var igår blev så irriterad pågrund av helhetsbedömningen han sa aa helt heltsmässigt så körde du bra men pågrund av att du glömde titta runt när du skulle parkera och innan vi kom tillbaka så glömde jag titta en gång när vi körde ut ur rondellen så sa han att jag inte var riskmedveten men jag svär på allt att jag kollade både gångerna 40 gånger om han blev till slut förvirrad om han skulle ge godkänt eller inte fattar ingenting blir så irriterad av Sollentuna Trafikverket och alla läraren där jag vet att jag inte gjorde ett enda misstag.

Men undrar om jag ska sluta köra där och köra i Södertälje så som du gjorde tror du att de e lite mer vettiga i huvudet och snällare än de jävlarna på Trafikverket i Sollentuna för jag kan lova dig att de på något sätt sket i att jag körde bra och bara vill hitta på något för att kugga mig, bokade som privatist 3 gånger nu blir bara allt mer irriterad och nu också pågrund av väntetiden för uppkörning blir väl om 3 månader ? Va tycker du?
Abbe 2016-11-02 20:01 ! Citera #
Gäst 2016-11-02
Har gjort 3 gånger i Sollentuna nu sista gången var igår blev så irriterad pågrund av helhetsbedömningen han sa aa helt heltsmässigt så körde du bra men pågrund av att du glömde titta runt när du skulle parkera och innan vi kom tillbaka så glömde jag titta en gång när vi körde ut ur rondellen så sa han att jag inte var riskmedveten men jag svär på allt att jag kollade både gångerna 40 gånger om han blev till slut förvirrad om han skulle ge godkänt eller inte fattar ingenting blir så irriterad av Sollentuna Trafikverket och alla läraren där jag vet att jag inte gjorde ett enda misstag.

Men undrar om jag ska sluta köra där och köra i Södertälje så som du gjorde tror du att de e lite mer vettiga i huvudet och snällare än de jävlarna på Trafikverket i Sollentuna för jag kan lova dig att de på något sätt sket i att jag körde bra och bara vill hitta på något för att kugga mig, bokade som privatist 3 gånger nu blir bara allt mer irriterad och nu också pågrund av väntetiden för uppkörning blir väl om 3 månader ? Va tycker du?
Tycker du ska testa södertälje.
Tipset jag kan ge dig är att du inte ska ge dig på ett område du inte har kört i dock, iaf i stockholm.
Testa o kör i södertälje lite innan om du har möjlighet då det finns lite kluriga ställen, som hastighetskylt dold bakom träd osv. Riskmedvetenhet blev jag kuggad på min första uppkörning också, fast då hade jag i ärlighetens namn kass avsökning också. Vad jag gjorde var att jag tog två 140 minuters lektion på körskola och under hela tiden övade jag på att kolla långt framför mig och att faktiskt röra på huvudet åt riktningen jag tittar. Faktumet är att inspektören inte alltid ser att du ser, att röra på huvudet (inte överdrivet) åt riktningen du tittar signalerar att du faktiskt har koll + att det faktiskt hjälpte mig med avsökningen.

Sedan att man faktiskt är ärlig mot sig själv om vad man har för svagheter om t ex avsökning är ett.
Kör lite mer med farsan eller morfar och se till att det sitter.

Du kommer klara det ge inte upp!

Så vad jag gjorde var att ja

Dedär m
Gäst 2016-11-02 20:15 ! Citera #
Tack så mycket för tipset tror jag kommer göra som du säger men vi får se kanske ändrar på mig sen man vet aldrig men en sak jag vet att jag borde ha blivit godkänd igår jag lovar dig att jag inte gjorde ett enda misstag det för första gången sv de 3 gångerna jag körde som bäst det var bara att han var konstig o förrvirad han visste inte om han skulle ge godkänd eller inte jag vet att jag kollade runt hela tiden han titta på mig till och med på de ställen han sa jag inte gjorde det på vi fick till och med ögonkontakt så aa vad ska man säga bättre lycka nästa gång hoppas jag
Abbe 2016-11-02 20:44 ! Citera #
Gäst 2016-11-02
Tack så mycket för tipset tror jag kommer göra som du säger men vi får se kanske ändrar på mig sen man vet aldrig men en sak jag vet att jag borde ha blivit godkänd igår jag lovar dig att jag inte gjorde ett enda misstag det för första gången sv de 3 gångerna jag körde som bäst det var bara att han var konstig o förrvirad han visste inte om han skulle ge godkänd eller inte jag vet att jag kollade runt hela tiden han titta på mig till och med på de ställen han sa jag inte gjorde det på vi fick till och med ögonkontakt så aa vad ska man säga bättre lycka nästa gång hoppas jag
Kompis allt jag kan säga är brush your shoulders off, öva så sätteru den.
Min uppkörning så körde jag bra tills vi körde på motorvägen. Det var två filer och en påfart anslöts sig och det var massa trafik i de så jag körde över till vänstra filen men strax därpå säger inspektören att vi ska åka av motorvägen och det var fullt av bilar så jag fick tränga mig igenom till avfarten. Där tyckte han att det kunde ha varit trafikfarligt men han höll även med om att det var svår situation. Men sen så fanns det andra tillfällen då till och med jag upptäckte vissa grejjer lite snabbare än vad han gjorde, så man kan säga att mina bra egenskaper vägde mer än den där situationen som kunde ha varit trafikfarlig.

Se dessutom till att du rör huvudet med blicken höger och vänster ganska ständigt speciellt när du närmar dig övergångsställen
ey boss 2016-11-02 21:44 ! Citera #
Körde upp i sollentuna i sommras kuggade på 15 grejer sedan körde jag upp för 1 månad sen i norrtälje kugga på 10 grejer sedan körde jag upp i norrtälje igen och kuggade på 8 grejer.

funderar nu på att köra norrtälje igen men tvekar eftersom jag tyckte det var mkt lättare i sollentuna.
Gäst 2016-11-06 13:44 ! Citera #
Min 4:e gång körde jag upp i Södertälje och då klarade jag det fast jag aldrig hade varit där innan men visst kan det underlätta att köra runt innan men är man förberedd och inte låter nerverna ta över så klarar man det oavsett var man kör upp.

Lycka till med körkortet! :)
Gäst 2016-11-06 14:03 ! Citera #
Det jag tänker är grejen med att man kör där man aldrig kört. Det kan ju hända vart man än kör upp. Körläraren kan ju åka med dig till ett ställe som är helt oväntat och det finns väldigt många olika rutter så det är svårt att ha åkt alla innan, och då blir det ju som att köra på ett nytt ställe!
ey boss 2016-11-10 11:08 ! Citera #
Tack till alla i den här communityn!!!! , JAG KLARADE PROVET!!!!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest