Start > Körkortsforum > Tider för att boka

Tider för att boka

Gäst 2016-11-04 08:32 ! Citera #
Gäst 2016-11-03
Jag tror ändå att det handlar om att tjäna pengar i slutänden. Trafikverket tjänar ju på det? inga andra. Man lägger ut få tider för att folk inte ska hinna boka in ny inom tidsramen. Man hade ju lätt kunnat lösa problemet genom att anställa fler. Om det är så att det inte finns personal nog för att utöka tider för uppkörning?
Och sen kostar ju en uppkörning bra mycket mer än att boka teoriprov, så egentligen är det ju då bara korkat att inte ha tider tillgängliga för folk att boka in?
De hade ju tjänat ÄNNU mer på det..

Vem snackar om storkuggare..är det att storkugga för att man bommat sin första uppkörning eller sin andra? Det är väl rätt normalt idag om man kollar statistiken?
Ni som kuggar blir lumpade in i samma kategori oavsett om det är en gång eller fem. Det finns tider, men de är reserverade för förstagångselever. Det måste vara så annars får ingen köra p.g.a att kuggare skulle ta alla tider för sina omprov.

Ja det är normalt att man kuggar speciellt som privatist. Men systemet struntar i hur många ggr du kuggat... Bara du kuggar en är du körd med tider.

Om ni kuggar uppkörningen är det helt enkelt ert egna fel. Så se till att vara redo första gången så slipper du allt.
Gäst 2016-11-04 11:22 ! Citera #
Gäst 2016-11-02
Varför är det så jävla överdrivet med tiderna för att boka upp en ny uppkörning hade fan igår för att få en ny tid här i Stockholm måste jag vänta tills februari!! Har någon något tips till mig eller något för blir irriterad som fan på det här alltså
Jag bokade idag o fick tid i norrtälje på tisdag,prova där
verkligheten 2017-08-03 13:40 ! Citera #
Många säljer tider för runt 5000 kr, då får du gå före i kön. D.v.s. dom håller inne med tiderna för att få dig till just den körskolan eller betala svart vid sidan om. Om du kollar på möjligheterna att boka tid finns det inte på vissa orter tid ens om ett år, hmmm undrar vad det beror på.
Gäst 2017-08-04 09:39 ! Citera #
Herregud vad är det för knäppisar som skriver inlägg här??? :o

Jag klarade teorin på första försöket och fick sen köra upp några gånger innan jag fick mitt körkort.
Jag hade inga problem få tag i tider, det läggs ut nya hela tiden så gå in och kolla ofta! Däremot är det många som vill boka in sig så de försvinner direkt. Man får uppdatera sidan för en tid kanske bara hinner finnas ute ett par minuter innan någon tar den.
Gäst 2017-10-22 12:38 ! Citera #
Skrev teorin fredags och klarad det. Kuggade tyvärr uppkörningen på lördagen. Inte en enda tid i hela landet inom teorins gilltighetstid om jag inte tar ut semester, lägger ner tid samt pengar på flyg och hotell och åker lååångt norrut. Systemet är under all kritik! :x
Gäst 2017-10-22 21:08 ! Citera #
Gäst 2017-10-22
Skrev teorin fredags och klarad det. Kuggade tyvärr uppkörningen på lördagen. Inte en enda tid i hela landet inom teorins gilltighetstid om jag inte tar ut semester, lägger ner tid samt pengar på flyg och hotell och åker lååångt norrut. Systemet är under all kritik! :x
Du menar altså att vi ska gå tillbaka till tiden när elever klarade teorin, sen körde upp 1-2 år senare och inte kunde teorin längre?

Ni slösade bort alla inspektörers tid då eftersom teori är en färskvara.

Om du kuggar din första uppkörning med förstagångsprioritet är det ditt fel. Det hade varit en annan femma om du inte fått köra alls, men det fick du. Du misslyckades bara.
Gäst 2017-11-19 13:20 ! Citera #
Inspektörerna är dumma i huvudet och förväntar sig att du ska köra som Michel fucking Schumacher. Även om du kan köra, gör väldigt få och små vanliga misstag så är dom alldeles för hårda, ger ingen konstruktiv kritik och tar ingen HÄNSYN till nervositet, nya bilar eller annat som kan spela roll när du kör upp. Dom är bittra människor som har HELT FEL jobb. Dom flesta inspektörerna ska inte jobba med MÄNNISKOR. Dom borde gå en kurs i psykologi samt service och bemötande. Vi BETALAR DYRA PENGAR FÖR UPPKÖRNING SAMT ERS LÖNER SÅ HA INTE ATTITYD MED OSS
Gäst 2017-11-19 17:27 ! Citera #
Det är inte intrycket jag fick av inspektören jag fick. Hon frågade om jg var nervös och huruvida jag ville småprata eller föredrog radion eller tystnad.

Tyckte själv att jag inte körde helt perfekt, litw små missar lite här och där som tex 5km för fort under enacceleration (vet inte om hon noterade det dock), inte helt mjuk inbromsning alla gånger, valde fel fil efter en korsning och fick byta direkt efter osv. Men det enda hon sa var att jag var för hård mot mig själv när smågrejjer hände (suckade osv tydligen) men att jag självklart var godkänd eftersom jag körde säkert, alltid kollade osv.

Det är säkert individuellt till viss mån med inspektörerna men på det stora hela ligger det mesta i din körning.

Min upplevelse av det i alla fall.
Gäst 2017-11-19 18:13 ! Citera #
Gäst 2017-11-19
Inspektörerna är dumma i huvudet och förväntar sig att du ska köra som Michel fucking Schumacher. Även om du kan köra, gör väldigt få och små vanliga misstag så är dom alldeles för hårda, ger ingen konstruktiv kritik och tar ingen HÄNSYN till nervositet, nya bilar eller annat som kan spela roll när du kör upp. Dom är bittra människor som har HELT FEL jobb. Dom flesta inspektörerna ska inte jobba med MÄNNISKOR. Dom borde gå en kurs i psykologi samt service och bemötande. Vi BETALAR DYRA PENGAR FÖR UPPKÖRNING SAMT ERS LÖNER SÅ HA INTE ATTITYD MED OSS
Lol idiot... Säg något jobb där kunderna inte betalar personalens löner? Skriker du på café ”käfta inte, får jag min macka, jag betalar ers löner!!”?
Gäst 2017-11-19 20:38 ! Citera #
Gäst 2017-10-22
Du menar altså att vi ska gå tillbaka till tiden när elever klarade teorin, sen körde upp 1-2 år senare och inte kunde teorin längre?

Ni slösade bort alla inspektörers tid då eftersom teori är en färskvara.

Om du kuggar din första uppkörning med förstagångsprioritet är det ditt fel. Det hade varit en annan femma om du inte fått köra alls, men det fick du. Du misslyckades bara.
Ungdomar krockar lika mycket idag som dom gjorde för! Var är skillnaden tycker du? Det hela är bara dumt, elever som fixar allt första gången, vad är dom? En säkerhetsrisk? kommer dom att gömma sina teoretiska kunskaper efter 6 månader? Svaret blir nej på den frågan. Men om du kuggar på några körningar då måste du bevisa en gång till att du behärskar det teoretiska. Var finns logiken i det hela? Jag fattar inte! Ändå så krockas det som aldrig förr, jo tjena!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor