Start > Körkortsforum > Ta med körläraren på uppkörnin…

Ta med körläraren på uppkörningen eller ej?

Anna 2016-11-01 17:50 ! Citera #
Jag står i valet och kvalet om jag ska ta med min lärare på min uppkörning på Måndag. Jag går i tankarna om inspektören antingen påverkas negativt eller positivt till min fördel eller nackdel pga lärarens närvaro. Kan ju antingen vara så att inspektören blir extra noggrann eller att hen släpper lättare. Hur går ers tankar och erfarenheter kring det?
Tessan 2016-11-01 19:18 ! Citera #
Min körkortslärare rekommenderade att hon inte skulle åka med. Hon menade på att fyra ögon ser mer än två, just felen. Jag valde att inte ha med henne.
A 2016-11-01 19:23 ! Citera #
Tessan 2016-11-01
Min körkortslärare rekommenderade att hon inte skulle åka med. Hon menade på att fyra ögon ser mer än två, just felen. Jag valde att inte ha med henne.
Vad menade hon med det ? För att körläraren får ju inte säga något eller påverka resultatet.
Anna 2016-11-01 19:26 ! Citera #
Klarade du uppkörningen Terese? :)
Gäst 2016-11-01 19:45 ! Citera #
Min körskollärare och jag kom överens om att det finns i symbolik i att hon inte ska vara med. Hon anser att jag är färdig och lämnar över mig till uppkörningen där jag får visa att jag är vuxen nog att klara mig i trafiken - ett mognadsprov.
Tessan 2016-11-01 20:34 ! Citera #
A 2016-11-01
Vad menade hon med det ? För att körläraren får ju inte säga något eller påverka resultatet.
Jag vet inte vad hon menade med det. Jag vet att hon inte får påverka resultatet, men det var så hon sa.
Tessan 2016-11-01 20:35 ! Citera #
Anna 2016-11-01
Klarade du uppkörningen Terese? :)
Ja, jag klarade uppkörningen 8-)
Förarprövaren 2016-11-02 08:29 ! Citera #
Anna 2016-11-01
Jag står i valet och kvalet om jag ska ta med min lärare på min uppkörning på Måndag. Jag går i tankarna om inspektören antingen påverkas negativt eller positivt till min fördel eller nackdel pga lärarens närvaro. Kan ju antingen vara så att inspektören blir extra noggrann eller att hen släpper lättare. Hur går ers tankar och erfarenheter kring det?
Hej Anna!
För några hjälper det att ha körläraren med i bilen. Det ger en ökad känsla av trygghet. Dessutom blir det lättare vid ett underkänt resultat då läraren med egna ögon sett vad som gått fel. Nu säger jag inte ATT din körning ska bli underkänd, jag skriver OM! :)
Inspektören ska inte låta sig påverkas av att läraren sitter med, åt det strängare eller mildare hållet, utan arbetar professionellt oavsett. Det viktiga är att det känns bra för dig. Du får själv avgöra om du vill ha någon med eller inte.
http://uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor