Start > Körkortsforum > Halkbanan imorron!!!

Halkbanan imorron!!!

Gäst 2009-11-10 21:43 ! Citera #
Imorron gäller det! några sista-minuten-tips??
inte så nervös än så länge, det blir nog kul :P
Gäst 2009-11-11 12:46 ! Citera #
Det kommer att gå super bara gör som han säger och allt kommer att gå toppen:)
CanonSWE 2010-04-11 10:43 ! Citera #
Haha det är skitkul!

Det jobbiga var att åka dit ;)

Vi i Borås åker ju till JPG och det tar ca 1- 1,5 h och jag fick några riktiga fiskar i bilen som bara satt tysta. Blir lite pinsamt efter några mil när inte ett ord har sagts ^^
ernerhaav 2010-04-14 19:40 ! Citera #
åk dit med leende på läpparna. halkan är det roligaste och mest lärorika jag har gjort, ta in all information du kan få!
tyra 2010-08-11 21:31 ! Citera #
Hur pass duktig på körningen måste man vara ? måste man kunna köra o växla felfritt för att klara sig?
Gäst 2010-08-12 16:39 ! Citera #
tyra
hur pass duktig på körningen måste man vara ? måste man kunna köra o växla felfritt för att klara sig?

Du ska vara såpass klar med din utbildning att du snart ska köra upp, du ska alltså kunna hantera bilen. Alltifrån att vissa halkbanor har krångliga manöverprov för att överhuvudtaget få lov att göra halkkörningen till att våga accelerera och bromsa ordentligt. Därmed vill jag inte få det att framstå som svårt, det är det absolut inte. Om du inte går på trafikskola (som i sådana fall avgör när du är redo) så gör halkkörningen när du kommer fram till det kapitlet i boken.
Gäst 2010-11-15 19:43 ! Citera #
Var självsäker kan jag tänka är ett bra tips. Tror inte heller att du ska tänka så mycket på att det är ett test som att det faktiskt är till för att du ska lära dig något. Ta det bara lugnt så ska det nog gå bra :)
melina 2010-11-16 15:07 ! Citera #
Halkan är verkligen inget att vara orolig över, du kommer att klara den galant om din körskolelärare anser att du kan köra den. Ta det bara lugnt, lyssna på instruktionerna och var aktiv i diskussionerna så har du ingenting alls att oroa dig över, det är faktiskt till och med riktigt roligt när du väl får köra! :) Lycka till!
dagglii 2010-11-16 18:27 ! Citera #
Se till att du inte stressar med kopplingen då den kan vara annorlunda från den bil du har kört innan. I övrigt är det jättelätt!
Fabregas 2010-11-21 11:25 ! Citera #
Ellen
imorron gäller det! några sista-minuten-tips??
inte så nervös än så länge, det blir nog kul :P

Det kommer säkert gå jättebra! Ta det lugnt bara. Det är verkligen kul och min ”lärare” var inte så noga med att man skulle klaraav allt utan det viktigaste var att man försökte. Tror att när det gäller halkbanan så är det ofta att man försöker som är grejen :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I går 19:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo