Start > Körkortsforum > KLARADE UPPKÖRNINGEN

KLARADE UPPKÖRNINGEN

ellen98 2016-10-26 19:43 ! Citera #
Äntligen! Nu klarade jag uppkörningen igår, det kan jag knappt förstå själv. Jag körde upp i halmstad där jag inte varit tidigare. Lite pepp till alla andra kämpande där ute!

Jag har kört allt privat med min pappa, jag kuggade första uppkörningen i ängelholm där jag kunde staden. Jag bokade ny uppkörning direkt och fick en tid en vecka senare i halmstad då.

När jag värmde upp innan uppkörningen med min handledare så gick allt FEL, körde fel, läste inte skyltar och la i ettrans växel i en rondell. USCH

När dagen var kommen var jag super nervös för att få göra en ny säkerhetskontroll (fick däcken sist) och det gick bra, jag behövde INTE göra en ny säkerhetskontroll då det momentet var godkänt (det är dock upp till inspektören).
Körningen gick bra! Och trots små fel här och där inklusive ett motorstopp så gick det vägen!

Min kompis som tog körkort för 3 månader sedan körde upp 5 gånger och körde bra men blev kuggad pga att hon kollade alla lamor separat... what.. SÅ bara kör på allihopa och lycka till
Gäst 2016-10-26 20:04 ! Citera #
Wow! Bra jobbat! Stort grattis :D
s 2016-10-26 20:09 ! Citera #
Grattis !!

Vilka typ av småfel gjorde du om man får fråga , för att jag har själv uppkörning snart, och är nervös över om jag kommer göra något fel.
girl 2016-10-26 20:40 ! Citera #
Svar: Jag körde för 10 kilometer för snabbt superlänge då jag missade hastighets skylten, ”landande i fel fil) när jag svängde vänster då det var två filer som svängde samtidigt och jag som låg i den högra ska ju såklart landa i den högra men jag skärde in i det vänstra körfältet och landade där, (båda åt samma riktning såklart”. Det var i halmstad och jag hade inte varit där innan.

Mitt bästa tips för dig som jag kom på 10 minuter innan uppkörningen och använde mig av var att så fort jag såg en hastighets skylt t ex 40km/h så upprepade jag det i huvet ständigt utan paus samtidigt som jag kollade som en hök i alla speglar och när inspektören gav mig en order t ex ”kör mot E6” så upprepade jag ständigt (40km/h E6) tills dess att jag antingen såg en ny hastighets skylt eller fick ett nytt direktiv. (Har annars lätt att köra fel och missa skyltar och glöms order)

Jag pumpade också upp stolen som FAN, det var mycket bättre att köra så, tips tiller om ni inte gjort de innan :)
Elbil eller cykel 2016-12-01 02:34 ! Citera #
Fixade kortet idag! 80 körlektioner sammanlagt och hundratals timmar privat. Har misslyckats 5 gånger med uppkörningen men på 6e så gick det. Teorin första gången 63p. Andra gången 60p. Jag hade inget självförtroende alls kvar och senast jag körde bil var nästan 1 vecka sedan. Han som jag körde upp med var väldigt trevlig och gjorde mig lugn. Jag är över 30 år, men äntligen körkort. Tog det i Malmö.
Gäst 2016-12-01 06:04 ! Citera #
Elbil eller cykel 2016-12-01
Fixade kortet idag! 80 körlektioner sammanlagt och hundratals timmar privat. Har misslyckats 5 gånger med uppkörningen men på 6e så gick det. Teorin första gången 63p. Andra gången 60p. Jag hade inget självförtroende alls kvar och senast jag körde bil var nästan 1 vecka sedan. Han som jag körde upp med var väldigt trevlig och gjorde mig lugn. Jag är över 30 år, men äntligen körkort. Tog det i Malmö.
Grattis! Skönt va? :D
Elbil eller cykel 2016-12-01 09:58 ! Citera #
:) mycket

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov