Start > Körkortsforum > Måste jobba med ögonen

Måste jobba med ögonen

Gäst 2016-10-25 21:55 ! Citera #
Jag har det riktigt svårt med att jobba med ögonon och uppmärksamheten. Jag börjar verkligen tvivla på min fokus lite.
Varje gång intalar jag mig att jag ska jobba mer med ögonen och att jag ska kolla långt framåt. Men det blir alltid bara att jag sitter där och stirrar 3 meter framför mig ändå. Jag vet inte hur jag ska göra de blir typ som en dagdröms tillstånd typ ganska molnigt i huvet. Jag känner att jag kanske måste slappna av mer. Har ni några tips på detta?
333 2016-10-25 23:39 ! Citera #
Gäst 2016-10-25
Jag har det riktigt svårt med att jobba med ögonon och uppmärksamheten. Jag börjar verkligen tvivla på min fokus lite.
Varje gång intalar jag mig att jag ska jobba mer med ögonen och att jag ska kolla långt framåt. Men det blir alltid bara att jag sitter där och stirrar 3 meter framför mig ändå. Jag vet inte hur jag ska göra de blir typ som en dagdröms tillstånd typ ganska molnigt i huvet. Jag känner att jag kanske måste slappna av mer. Har ni några tips på detta?
Jag måste bara få skriva att fan vad jag känner igen det som du skriver! Jag trodde jag var ensam om det! Har tänkt, vad är det för fel på mig, flera gånger!
Gäst 2016-10-26 00:58 ! Citera #
^ Haha vad skönt att vi lider av samma sak iaf :D
Nej men på riktigt, jag har liksom glidit in i tankar om att det kanske är någonting neurologiskt som gör att jag inte kan hålla fokus.
3333 2016-10-26 09:56 ! Citera #
Gäst 2016-10-26
^ Haha vad skönt att vi lider av samma sak iaf :D
Nej men på riktigt, jag har liksom glidit in i tankar om att det kanske är någonting neurologiskt som gör att jag inte kan hålla fokus.
Ja eller hur x)

Har tänkt samma om mig själv. Men har du kört mycket eller är du väldigt ovan och osäker för att då kan det ju ha med det att göra. Min lärare sa till mig att jag skulle hålla blicken högre upp, nästan lite för högt.

Vi får väl se om det finns fler här som upplever samma sak...
Camilla 2016-10-26 12:40 ! Citera #
Det låter som om du är i början av din utbildning, för sådär sitter dom allra flesta när dom börjar köra.
Men det blir bättre ju mer du kör och ju mer erfarenhet du får, det är väldigt lätt hänt i början att man sitter och tittar alldeles för nära sin egna front på bilen :D

Jag var likadan, men nu när man har kört en del (Klarade körkortet för någon månad sedan) så märker jag själv att jag har lyft blicken betydligt mer än vad jag gjorde i början, blicken stegrade sig successivt ju mer jag körde :)
Gäst 2016-10-26 14:21 ! Citera #
Nej tyvärr är jag inte nybörjare i min utbildning har tagit 19+ 70 min körlektioner med körskolan redan.
Jag venne vad se är felet.
333 2016-10-26 14:26 ! Citera #
Gäst 2016-10-26
Nej tyvärr är jag inte nybörjare i min utbildning har tagit 19+ 70 min körlektioner med körskolan redan.
Jag venne vad se är felet.
Har också tagit många lektioner, det är samma för mig med fortfarande. Störande.
Gäst 2016-10-26 17:45 ! Citera #
Det är bara att tvinga in beteendet. Säg till dig själv hela tiden att titta långt fram. Säg till din lärare att påminna dig konstant. Efter ett tag blir det rutin.
ey b0ss 2016-10-26 18:11 ! Citera #
Jag söker också av bra men kuggar alltid massa grejer med avsökning så jävla less.
hur fan ska jag visa för dem att jag söker av bra?!
tillslut vet man fan inte ens vad dem vill från en
Abbe 2016-10-26 19:36 ! Citera #
ey b0ss 2016-10-26
Jag söker också av bra men kuggar alltid massa grejer med avsökning så jävla less.
hur fan ska jag visa för dem att jag söker av bra?!
tillslut vet man fan inte ens vad dem vill från en
Haha jo dedär med avsökningen. Jag e en aning orolig för o kugga på det även när jag känner att jag har koll på just avsökning. Det är liksom en lite okonkret sak känner jag. Kanske att man måste röra huvet med hur man tittar jag venne.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov