Start > Körkortsforum > Hur långt innan provet började…

Hur långt innan provet började ni plugga?

tjora bill 2016-10-22 17:45 ! Citera #
Jag ska skriva nu på måndag och har pluggat sen i somras. Det började med att jag ungefär två gånger i veckan stack ner till körskolan och pluggade via deras dator. I september så trappade jag upp det och köpte premium-grejen på denna sida och gör nu minst ett prov med 70 frågor varje dag. Jag skrev även ett prov på körskolan där kravgränsen var 60 rätt om de skulle boka teoriprovstid (jag fick 60 , två slarvfel). Jag har inte blivit underkänd på denna hemsida (eller någon annan för den delen) en enda gång, men jag känner mig trots detta väldigt osäker på om jag kommer klara det riktiga provet.
Gäst 2016-10-22 18:52 ! Citera #
Nejdå! Du är väl bered, du har läst länge nu och sökt djupförselse.
Det kommer att bli bra.
Vi alla har lite svagheter på nåt, själv var vid kombination av belysning, men försökte hitta ett sätt att förstå det.
Avslappna och tro på dig. Tänkt att om du misslyckar är det inte the end of the world, så kommer du att avslappna o klara dig!
Jag läste ca två månader och det gick toppen!
Gäst 2016-10-22 20:21 ! Citera #
Jag pluggade lite smått i ett år innan. Men satsade verkligen på teorin i två månader ungefär. Gjorde kunskapsprovet och fick 63/65. Så det lönar sig verkligen att plugga! En sak att tänka på bara är att man är noga och läser vad dom frågar efter på provet och inte stressar. Det kommer gå bra! Lycka till! :D
Gäst 2016-10-23 14:14 ! Citera #
Jag började läsa teoriboken direkt när jag började min övningskörning. Körde både privat och i körskolan. Totalt 10 månader i tid. Läste mer intensivt månaden innan själva teoriprovet. Gjorde även datatesten på körkortonline, köpte 30-dagars paketet sista månaden.
Klarade teoriprovet!
Maria 2016-10-23 14:55 ! Citera #
Jag läste teorin lite smått precis innan jag skulle börja med körkortet.
Men efter att jag hade kommit igång, så läste jag varje dag, gjorde tester på massa olika sidor.
Klarade teorin på första försöket, och har fortsatt att göra tester lite då och då bara för att hålla igång :)
Gäst 2016-10-23 20:14 ! Citera #
Skrev in mig på trafikskola och köpte böckerna osv. 5 månader innan, hade då kört privat 1.5 år redan. Skummade igenom böckerna lite då och då (främst momenten som gicks igenom på lektionerna), läste igenom hela och gjorde anteckningar på det viktiga(kanske onödigt, men jag vet med mig att jag kan slarva rejält annars :P) typ 2 sista månaderna. Grejade direkt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor