Start > Körkortsforum > Att välja trafikskola

Att välja trafikskola

Gäst 2009-11-10 15:01 ! Citera #
Mitt tips till alla som ska leta upp en [url]/trafikskolor/[/url] är att gå runt till lite olika och faktiskt träffa körlärarna där. Många jämför bara priser på nätet eller tar den skola som ligger närmast. För att känna sig säker i trafiken och lära sig så bra som möjligt är det viktigt att vara trygg med sin lärare - ni ska funka tillsammans helt enkelt. Om du träffar personen i förväg kan du lättare avgöra om det kommer att funka, än om du bara ser en fin hemsida. Alltför många trivs inte med sina lärare....
Gäst 2009-11-18 10:26 ! Citera #
Jag håller med dig till fullo Ellen! Men en sak som är väldigt viktig också är att det oftast finns fler än 1 körskolelärare på trafikskolan. Våga säga till om att du vill byta lärare, du lär dig väldigt dåligt om du inte trivs!
simona 2009-11-23 13:21 ! Citera #
Så länge skolan är godkänd av STR så anser jag att körskolan är lämplig. Gillar man inte sin lärare, bör man som ovanstående talare skrivit, be om en annan.
Gäst 2009-12-14 23:12 ! Citera #
Hej

Jag är ett exempel på en som valde fel. Har två skolor i min stad och valde den populäraste. Körde dock extra på den andra eftersom det var så ont om tider.

Tillsist upptäckte jag min miss när jag ena dagen körde på den 1 skolan och läraren klagade en hel del på mig. Jag gjorde inte ett rätt. Nästa dag körde jag på skola 2. Där var en ny lärare som (troligen) läst mer pedagogik. Han anv sig av positiva kommentarer och uppmuntrande ord istället för enbart kritik. Resultatet blev att jag knappt gjorde ett fel. Detta avgjorde att jag bytte skola. Kostade mig lite extra men kan bli billigare i till slut eftersom jag kör bättre på uppmuntran än (för mycket) kritik

MVH R-M
Gäst 2009-12-16 17:53 ! Citera #
Många bra tips!

När jag valde trafikskola utgick jag från vad folk jag känner sagt om olika skolor i stan. En jag känner var väldigt missnöjd med sin skola bland annat eftersom hans lärare pratade mycket i mobiltelefon under lektionerna. Så jag valde en annan skola som jag hört bättre saker om.

Var skolan låg spelade också roll för mig. Den jag valde ligger precis vid min gymnasieskola, så att jag kunde utnyttja håltimmarna till nåt vettigt. Jag valde den också för att priset inte kändes alltför högt. Det här med lärare är ju en annan femma. Jag tycker dock att jag kommer bra överens med min lärare. Lite tur ska man ju ha också 8-)!
Corrina 2009-12-17 17:08 ! Citera #
Det var samma sak med mig - blev så stressad av första lärare att ville inte köra snabbare än 20. Men nu bytte jag skolan och ny lärare var mycket bättre. De även gör så att man kör med lärare men ibland har man lektion med utbildningsledare för att kolla om man faktiskt lärde sig vad man skulle (om din lärare sa att du lärde dig allt som var planerat).
Corri

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov