Start > Körkortsforum > För försiktig?

För försiktig?

L 2016-10-21 12:57 ! Citera #
Jag har uppkörning på tisdag 25/10. Och som alla andra så är jag riktigt nervös. Jag kan köra, det kan jag. MEN! Mina trafiklärare säger att jag är för försiktig och jag måste tro på mig själv. Jag tycker själv att jag gör detta bättre och bättre. Men hur ska man göra för att tro på sig själv liksom?
Kommer jag till en korsning så tycker jag att jag inte ser när där är stora hus vägen och växlar ner till ettan. Detta har jag fått höra flera gånger. Någon som har tips/erfarenheter/råd just om att köra för försiktigt och att tro på sig själv?
Gäst 2016-10-21 13:24 ! Citera #
Det enda som hjälper dig i detta fallet är att du måste få mer körerfarenhet.
Det låter som du har kört på tok för lite för att känna dig säker och kunna läsa av trafiken på rätt sett..
Gäst 2016-10-21 14:29 ! Citera #
Min körlärare sa också att jag måste tro på mig själv för att jag kan köra. Jag frågade alltid min körlärare grejer jag egentligen kunde. På uppkörningen gick det bra. Jag satt inte på uppkörningen och frågade inspektören en massa grejer. Tror jag mest kände mig osäker på körlektionerna för att jag satt med någon jätteerfaren förare och ville göra så bra ifrån mig som möjligt så det skulle bli så felfritt som möjligt.

Ta åt dig var din körlärare säger och växla kanske inte alltid ner till ettan inför korsningar. Vänta istället med att växla till ettan och se om tvåan inte är alldeles för snabbt. Testa dig fram (kanske lite sent nu när du snart har uppkörning).
Går det inte bra på din uppkörning så kör så mycket som möjligt så du får mer körvana. I slutet av mina körlektioner och på uppkörningen var jag inte nervös alls när jag satte mig bakom ratten för jag visste att jag kunde köra och skulle nu bara bevisa det. Kände mig så redo som möjligt trots att jag frågade min körlärare om grejer jag kunde svaret på.
Förarprövaren 2016-10-22 12:49 ! Citera #
L 2016-10-21
Jag har uppkörning på tisdag 25/10. Och som alla andra så är jag riktigt nervös. Jag kan köra, det kan jag. MEN! Mina trafiklärare säger att jag är för försiktig och jag måste tro på mig själv. Jag tycker själv att jag gör detta bättre och bättre. Men hur ska man göra för att tro på sig själv liksom?
Kommer jag till en korsning så tycker jag att jag inte ser när där är stora hus vägen och växlar ner till ettan. Detta har jag fått höra flera gånger. Någon som har tips/erfarenheter/råd just om att köra för försiktigt och att tro på sig själv?
Så länge det inte.blir alltför överdrivet försiktigt så kan du klara godkänt ändå. Tänk på att det är HELA körningen som räknas, inte om du råkar mesa för mycket i en eller ett par korsningar. Lycka till den 25:e!
http://uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor