Start > Körkortsforum > Tappat motivationen

Tappat motivationen

Gäst 2016-10-19 19:45 ! Citera #
Hade min uppkörning idag och kuggade. Jag var sjukt nervös och hade en otrevlig prövare som knappt pratade med mig och tog riktigt svåra moment under uppkörningen.. Det jag blev kuggad på va att jag hade nere kopplingen för länge och att jag hade dålig placering vid en vänstersväng på landsväg. Nu känns allt skit och blev bara riktigt besviken på hela situationen. Något tips för att få tillbaka hettan och motivationen igen?
Gäst 2016-10-19 19:52 ! Citera #
Min inspektör var supertrevlig när vi träffades på trafikverkets kontor men var tyst under uppkörningen, jag tyckte att det var bra att inspektören inte pratade mycket. Då kunde jag fokusera helt på att köra.

Låter som att du inte har alltför mycket kvar att lära dig. Planera in lite övningskörning och boka ny uppkörning direkt så ska du se att motivationen kommer tillbaka. Om det bara är ett fåtal moment som du inte klarar så behöver det inte dröja mer än några veckor innan du kan ha körkortet :)
Gäst 2016-10-19 20:05 ! Citera #
Ge inte upp, fortsätt kämpa på.
Annars har man slängt bort både tid o pengar förgäves. Nu är du så nära också. Du kommer säkert fixa nästa uppkörning:-)
Kuggade oxå första men satte det på andra! Så kämpa på..
Gäst 2016-10-19 22:48 ! Citera #
Låter ju som saker du plättlätt kan fixa till nästa gång? Boka en ny tid och placera dig rätt + håll inte ner kopplingen för länge så har du ju fixat körkortet. :) Ge inte upp nu. Du har ju kommit såhär långt!
Tessan 2016-10-20 06:51 ! Citera #
Jag tappade också motivationen efter jag kuggade uppkörningen och var nära att ge upp, men efter några dagar tog jag tag i det igen och fixade uppkörningen en månad senare. Fortsätt kämpa!
Gäst 2016-10-20 07:42 ! Citera #
Jag hade en jättetrevlig inspektör under uppkörningen, ibland får man otur. Fick också göra vänstersväng på landsväg, verkar vara ett vanligt moment man får. Öva mer på det och boka en ny uppkörning? :)

Motivationen kanske inte är på topp som den var innan din första uppkörning, men ha i tanke att du bara tar körkort en gång. Det kan ta sin tid och alla lyckas inte på första försöket, men tänk att du kommer ha körkort resten av livet sen. Det är inte värt att ge upp nu när du är så nära.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor