Start > Körkortsforum > Känner mig osäker

Känner mig osäker

Sis 2016-10-19 00:42 ! Citera #
Jag skriver proven här på denna sida och har fått 69-70 på de fyra sista proven (har klarat alla 1023 frågor 2 ggr snart). Har pluggat lite på elevcentralen, lite i boken samt gjort alla frågor på ”körkortsappen”. Det var någon som skrev att man ska inte lära sig något nytt innan man gör teoriprovet och det har jag inte gjort, utan det rör sig mest om att jag repeterar vad jag redan kan. Samtidigt som jag känner mig väldigt säker på teorin så känner jag mig samtidigt väldigt osäker.

Jag har teorin på måndag nästa vecka och uppkörningen på tisdagen. Är det någon annan som känt liknande eller känner liknande och har teori/uppkörning inom de kommande veckorna?
Kattis 2016-10-19 01:49 ! Citera #
När jag bokade teorin var jag ganska säker på att jag skulle klara det, men 1-2 veckor innan blev jag såå osäker.
Speciellt dagarna innan, pluggade på elevcentralen, boken och här.
Påväg till teorin var jag helt säker på att jag skulle kugga, men fick 60 poäng :-)

Plugga på det du är osäker på, läs frågorna NOGA då det är lätt att missa småord som kan ändra svaret.
Kolla igenom alla frågor innan du avslutar prov.
Det kommer gå bra! Lycka till
Gäst 2016-10-19 04:44 ! Citera #
Som ovan skrev så när du gör provet, läs frågorna noga!! Läs även alternativen noga! Du behöver också veta varför det är just det svaret till den frågan då det kan komma i alternativen, ”ja, för att...” osv. :)

Jag pluggade på elevcentralen, här, lite i boken och alla andra körkortsappar som finns och jag klarade mig på första försöket.
Gäst 2016-10-20 00:21 ! Citera #
Började plugga en vecka innan mitt prov, körde frågorna här om du pluggat så mycket som du säger kommer du inte kugga, jag gjorde alla frågor här en minst en gång och klarade teoriprovet ganska enkelt på första försöket.
Gäst 2016-10-20 08:33 ! Citera #
Sis 2016-10-19
Jag skriver proven här på denna sida och har fått 69-70 på de fyra sista proven (har klarat alla 1023 frågor 2 ggr snart). Har pluggat lite på elevcentralen, lite i boken samt gjort alla frågor på ”körkortsappen”. Det var någon som skrev att man ska inte lära sig något nytt innan man gör teoriprovet och det har jag inte gjort, utan det rör sig mest om att jag repeterar vad jag redan kan. Samtidigt som jag känner mig väldigt säker på teorin så känner jag mig samtidigt väldigt osäker.

Jag har teorin på måndag nästa vecka och uppkörningen på tisdagen. Är det någon annan som känt liknande eller känner liknande och har teori/uppkörning inom de kommande veckorna?
Känner precis som du och jag har provet om två veckor. Har övat mycket men känns som det inte är tillräckligt. Men jag tror att många känner så för man vet ju inget, utan man bara intalar sig hur det kommer bli.

Lycka till. Och skriv gärna om din upplevelse av provet sen. Lita på dig själv.
Gäst 2016-10-20 13:31 ! Citera #
Tack! Jag skriver hur det gått så fort jag är klar!
Fidkfkkf 2016-10-24 14:46 ! Citera #
Gäst 2016-10-20
Känner precis som du och jag har provet om två veckor. Har övat mycket men känns som det inte är tillräckligt. Men jag tror att många känner så för man vet ju inget, utan man bara intalar sig hur det kommer bli.

Lycka till. Och skriv gärna om din upplevelse av provet sen. Lita på dig själv.
Jag klarade provet med 59 rätt! :)
Frågorna var väldigt lika de som finns här och det var en eller två som nästan var exakt lika! Nu är det bara uppkörningen imorgon :p
Gäst 2016-10-24 23:51 ! Citera #
Fidkfkkf 2016-10-24
Jag klarade provet med 59 rätt! :)
Frågorna var väldigt lika de som finns här och det var en eller två som nästan var exakt lika! Nu är det bara uppkörningen imorgon :p
Grattis!! Upplevde du att svarsalternativen var väldigt lika så att dem höll på att lura än? Lycka till i morgon!
gfregfvres 2016-10-25 11:27 ! Citera #
Nej, det skulle jag inte säga. Om det var så att de hade ordet ”inte med så skrevs det med en kursiv font så att man inte missade ordet. Så det underlättade väldigt mycket :)
Gäst 2016-10-26 16:41 ! Citera #
gfregfvres 2016-10-25
Nej, det skulle jag inte säga. Om det var så att de hade ordet ”inte med så skrevs det med en kursiv font så att man inte missade ordet. Så det underlättade väldigt mycket :)
Det är ju bra :)

Hur gick uppkörningen ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo