Start > Körkortsforum > Hastigheter i norrtälje

Hastigheter i norrtälje

ey boss 2016-10-17 16:13 ! Citera #
Vilken hastighet är det vid vägverket i norrtälje.
det är som ett litet industriområde.
30 eller 50?
borde va 50.

vad är hastigheten i stan 30 eller 50?
känns mer som 30

var inne på google street wiev men det verkar ju som det saknas vissa hastighets skyltar i norrtälje.

sen så kör man på en huvudled och sedan svänger av den och det inte kommer någon ny huvudledsskyllt eller ändmärke så borde väl högerregeln gälla eftersom korsningar upplöser huvudleden?
Gäst 2016-10-17 18:10 ! Citera #
Norrtälje är en tätort så de är 50 de borde du veta
Gäst 2016-10-17 18:37 ! Citera #
En varning: Google maps för Norrtälje är utdaterat. Oerhört mycket har byggts om sedan googles bilar körde runt och fotograferade för street view.

50 km/h gäller i tättbebyggt samhälle om inget annat anges. På vissa ställen i Norrtälje finns det skyltar som anger 30 km/h, t.ex. i bostadsområdena nära Norrtälje sjukhus. Nere vid hamnen är det väldigt tätt med övergångsställen och här lämpar det sig oftast inte att köra 50 km/h, även om det är tillåtet.

Om jag minns rätt gäller 50 km/h i området vid trafikverket i Norrtälje eftersom det är tättbebyggt område samt att inga 30 km/h skyltar finns.
Gäst 2016-10-17 22:31 ! Citera #
Läs hastighetsskyltarna eller utgå från bashastighet ... du är inte redo för uppkörning.
ey boss 2016-10-17 23:37 ! Citera #
Gäst 2016-10-17
Läs hastighetsskyltarna eller utgå från bashastighet ... du är inte redo för uppkörning.
Haha jag är visst redo jag var bara lite osäker.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor