Start > Körkortsforum > Vätskor motorhuven

Vätskor motorhuven

Gäst 2016-10-16 01:32 ! Citera #
Har svårt för att peka ut vart väskorna sitter ex spolarvätska ... Kan man öva på detta på något sätt på internet. Är väl samma på alla bilar.
Gäst 2016-10-16 08:11 ! Citera #
Inte riktigt samma på alla, men det finns ganska många på youtube du kan titta på. Ska du köra upp i egen bil eller en bil som tillhör trafikskolan? Är det det så kan du ju öppna och ta en bild me mobilen och anteckna vad som är vad i telefonen så kan du plugga utefter det.
J 2016-10-16 09:37 ! Citera #
Gäst 2016-10-16
Har svårt för att peka ut vart väskorna sitter ex spolarvätska ... Kan man öva på detta på något sätt på internet. Är väl samma på alla bilar.
Googla bilder på nätet. Tex om du ska låna trafikverkets bil på uppkörning så blir det en Volvo eller Golf om du kör upp i Stockholm. Jag hade aldrig kört nån av dessa innan så kollade på nätet bilder på bägge, så man skulle ha ett hum om hur det såg ut under motorhuven på just de bilarna. Sen fick jag ändå inte göra nån sån säkerhetskontroll av bilen, men ändå. Bra att kunna.
På körskolan körde jag bara Toyota, då visade körskoleläraren vad som var vad på just den bilen.
Annars är bilderna i körskoleboken bra oxå. Det ser hyfsat lika ut under alla bilar.,
Gäst 2016-10-18 07:59 ! Citera #
Jag kollade upp på internet (mer sagt Volvo v40s manual på Volvos hemsida haha och studerade där!) och på youtube på säkerhetskontroll jättemycket. I Gbg kör man upp med en v40 d2 eller d3. Hyrde även en sån bil en vecka innan uppkörningen och passade på att kolla då med.
Fick dock ingen under huven. Det var broms- och styrservo. Kom till uppkörningen en timme innan och såg ingen som fick öppna och kolla. Samma sak när jag skulle skriva provet, kom lång tid innan och passade på att kolla in bilarna, inspektörerna och säkerhetskontrollen. Diskret då alltså. Alla (just då) fick kontrollera däcken. En som körde upp med sin trafikskola kontrollerade ljusen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov