Start > Körkortsforum > Hoppa över växlar

Hoppa över växlar

Förarprövaren 2016-10-19 10:00 ! Citera #
Gäst 2016-10-19
Jo, så kan det säkert vara men jag tvivlar fortfarande starkt på att du, om du kör bra i övrigt under en uppkörning skulle kunna bli underkänd bara för att du inte hoppat en växel där det var möjligt. Min poäng var bara att om TS känner sig stressad över just det momentet så är det dumt att hänga upp sig på just till uppkörningen. Sitter man och oroar sig för ett sånt moment så blir man ju stressad i allmänhet och kör kanske sämre p.g.a det. Så är det bättre att hoppa över växlar senare, när man redan har körkortet - OM man nu tycker att det är svårt.
Såsom tidigare förarprövare med stor erfarenhet av att bedöma körprov kan jag inte annat än hålla med. Ingen blir underkänd på sitt körprov bara för att hen inte hoppar över växlar om körningen i övrigt är okej i miljösynpunkt. Punkt!
http://uppkorningblog.com

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor