Start > Körkortsforum > Hjälp!!

Hjälp!!

Gäst 2016-10-12 15:33 ! Citera #
Hej! Jag har snart en körlektion och tänkte kolla om man får ta med sin syster i bilen när man kör?
Gäst 2016-10-12 15:49 ! Citera #
Fråga körskolan.
Gäst 2016-10-12 17:01 ! Citera #
Det finns över 1000 trafikskolor i Sverige. Det är omöjligt att svara på detta utan att veta vilken trafikskola du tänker köra hos.

Kolla på trafikskolans hemsida först, om du inte hittar någon relevant information där så ringer du till dem.
Gäst 2016-10-12 18:42 ! Citera #
Man lär inte få nått svar från trafikskolans hemsida då detta e en fråga man sällan får... Fråga istället den du kör med, alltså läraren... Jag gissar på att dom helst inte vill ha med anhöriga i bilen, ev kan dom godkänna någon enstaka gång, men de är i så fall när du kommit en bra bit in i utbildningen... Det blir nämligen ett störningsmoment att ha folk i bilen när läraren skal lära ut olika moment.. Ända gången jag varit med om att man godkänt är när man utbildar andra lärare å dom behöver vara med nångång å kolla hur andra lärare går tillväga osv,,,
Gäst 2016-10-12 22:14 ! Citera #
När jag övningskörde hos trafikskola så fick man ha anhörig eller vän med i baksätet om man ville, men läraren avrådde från det då det mest kan göra att man blir extra nervös eller distraherad. Fråga just din lärare om vad hans eller hennes regler är.
Gäst 2016-10-15 22:16 ! Citera #
Jag har haft min syster i bilen varje gång jag har övningskört, men då körde vi lektioner efter varandra, hon var alltså en elev där också... Men jag har hört från körläraren som har berättat om några elever som har haft sina föräldrar med de första gångerna osv. Tror det beror på körläraren vad hen tycker. Det är bara att fråga.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor