Start > Körkortsforum > Halkbana - Social Fobi

Halkbana - Social Fobi

Nervös med ångest 2016-10-10 09:45 ! Citera #
Hejsan!
Har äntligen fått en tid till halkbanan.. Men det är så att jag har social fobi tillsammans med panikångest och det jag undrar är vad gör jag om jag får panikångest i bilen?

För min kropp funkar så, när jag får panikångest så triggas fight or flight reaktionen hos mig, och det innebär alltsomoftast att jag måste gå på toa. Kanske inte det lättaste att göra när man kör och sladdar runt?


// Nervös med ångest.
Gäst 2016-10-10 09:55 ! Citera #
Nervös med ångest 2016-10-10
Hejsan!
Har äntligen fått en tid till halkbanan.. Men det är så att jag har social fobi tillsammans med panikångest och det jag undrar är vad gör jag om jag får panikångest i bilen?

För min kropp funkar så, när jag får panikångest så triggas fight or flight reaktionen hos mig, och det innebär alltsomoftast att jag måste gå på toa. Kanske inte det lättaste att göra när man kör och sladdar runt?


// Nervös med ångest.
Alla är lika nervösa, så blir nog bra, ska du se:-)
Inga problems med toabesök, jag var också tvungen att gå på toa. Så passade på när det inte var min tur att köra. Man delade bil med tre andra. Så totalt var vi fyra som gjorde halkbanan samtidigt. Sedan fanns en till bil med ytterligare fyra eller fem pers i.
Kommer gå fint! Lycka till!
Gäst 2 2016-10-10 10:13 ! Citera #
Nervös med ångest 2016-10-10
Hejsan!
Har äntligen fått en tid till halkbanan.. Men det är så att jag har social fobi tillsammans med panikångest och det jag undrar är vad gör jag om jag får panikångest i bilen?

För min kropp funkar så, när jag får panikångest så triggas fight or flight reaktionen hos mig, och det innebär alltsomoftast att jag måste gå på toa. Kanske inte det lättaste att göra när man kör och sladdar runt?


// Nervös med ångest.
Det går nog bra. Men om du tror att det finns risk att du får en panikattack under körningen så verkar det rimligt att du pratar med halkbanans personal innan för att se hur de kan hjälpa dig att känna dig trygg under utbildningen. Dra iväg ett mail eller ring om du kan :) De är vana vid att ta emot människor med olika behov.
Gäst 2016-10-10 14:01 ! Citera #
Nervös med ångest 2016-10-10
Hejsan!
Har äntligen fått en tid till halkbanan.. Men det är så att jag har social fobi tillsammans med panikångest och det jag undrar är vad gör jag om jag får panikångest i bilen?

För min kropp funkar så, när jag får panikångest så triggas fight or flight reaktionen hos mig, och det innebär alltsomoftast att jag måste gå på toa. Kanske inte det lättaste att göra när man kör och sladdar runt?


// Nervös med ångest.
Jag förstår exakt vad du menar då både jag och min sambo lider av samma problem.
När det sedan var våran tur att åka till halkbanan så målade vi upp det absolut värsta scenariona som kunde hända, och vi var väldigt nära på att avboka halkbanan bara för det, men sedan tänkte vi att det är ju nått man måste göra för att kunna få sitt körkort. Så vi borrade ner våran huvuden och åkte iväg till halkbanan med våran körskola.

Och till min stora förvåning så var det inte alls lika farligt som jag/vi hade tänkt oss, man är så fokuserad på vad man ska göra så man glömmer bort att ens vara nervös :)
I början på morgonen när alla samlas så kändes det naturligtvis bara skit, och jag ville sätta mig i bilen och bara åka hem. Men så fort genomgången för dagen var klar och man började gå mot bilarna så släppte det bara mer och mera, och tillslut var det faktiskt bara en enormt rolig upplevelse :D :D

Hoppas det går lika bra för dig som det gjorde för oss!
Lycka till!
Nervös med ångest 2016-10-10 15:28 ! Citera #
Tackar för alla era svar!

Får hoppas på det bästa i morgon, ska även prata med en av personalen när jag kommer dit för att se vad jag och dom kan göra ifall att jag får en panikattack :)

Förhoppningsvis så går allt vägen och jag går där ifrån med ett godkännandebevis!

// Nervös med ångest
Gäst 2016-10-16 09:44 ! Citera #
Nervös med ångest 2016-10-10
Tackar för alla era svar!

Får hoppas på det bästa i morgon, ska även prata med en av personalen när jag kommer dit för att se vad jag och dom kan göra ifall att jag får en panikattack :)

Förhoppningsvis så går allt vägen och jag går där ifrån med ett godkännandebevis!

// Nervös med ångest
Hur gick det sen med att göra halkbanan? Fixade du det? :D
Gäst 2017-02-16 22:24 ! Citera #
Hur gick det? :D
Farbror Polisen 2017-08-07 13:51 ! Citera #
Folk med psykiska problem ska inte få ta körkort. :x
Gäst 2017-08-07 21:21 ! Citera #
Farbror Polisen 2017-08-07
Folk med psykiska problem ska inte få ta körkort. :x
Men poliser kan dom bli hur som helst...Konstig värld vi lever i...eller hur? :D
Gäst 2017-08-08 18:57 ! Citera #
Farbror Polisen 2017-08-07
Folk med psykiska problem ska inte få ta körkort. :x
Du vet uppenbarligen inte vad social fobi är.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov