Jag blir ombedd att göra fel av min pappa
Haha min farsa är ganska dum i huvet och har aggritions problem och han kan inte trafikreglerna.
tex efter en 50 skylt och efter att du passerar en korsning säger han att hastighten är 70.
så han säger att om du åker förbi en korsning på en 50 väg så betyder det att hastighetsbegränsningen upphör alltså att de blir 70.
jag vet ju självklart att det här är fel och när jag säger det blir han skit arg och skriker åt mej att köra 70.
helt knäppt eller hur?
Haha min farsa är ganska dum i huvet och har aggritions problem och han kan inte trafikreglerna.
tex efter en 50 skylt och efter att du passerar en korsning säger han att hastighten är 70.
så han säger att om du åker förbi en korsning på en 50 väg så betyder det att hastighetsbegränsningen upphör alltså att de blir 70.
jag vet ju självklart att det här är fel och när jag säger det blir han skit arg och skriker åt mej att köra 70.
helt knäppt eller hur?
Skulle kunna skriva en lista på alla trafikregler och normer han tvingar mej att bryta menlistanskulle bli lång.
tänker förstås ok nu gör jag fel men jag får inte köra på nått annat sätt annars skriker farsan åt mej , hatar han han är så sänst handledare
Hade samma problem själv, fast inte lika allvarligt som för dig. I mitt fall var det konstiga idéer om eco driving och vilken hastighet man skulle köra.
Jag körde fel under övningskörning och hade i baktanken att jag inte skulle göra dessa fel på uppkörningen, eller när jag kör själv nu. Det funkade. Dock verkar det som att det kanske inte är en superbra strategi om det är rätt mycket som man gör fel bara för att handledaren inte ska bli arg.
Du får ta ett riktigt snack med din pappa tror jag, alternativt bara köra körlektioner.
Haha vad i helvete x)
Du får ta med dig din farsa på en körlektion
Haha vad i helvete x)
Du får ta med dig din farsa på en körlektion
Haha javet ska försöka lära han reglerna men han blir säkert skit arg
Om jag vore du så skulle jag ta en lektion eller två på trafikskola med farsan i baksätet.
Sen kan du kanske visa honom i teoriböckerna?
Är han verkligen intresserad av att du ska lära dig rätt så borde han tycka att det är en bra ide.
Min man bad mig att köra till höger på en plats där en skylt ”förbud trafik med bil och MC” skylten var uppstod -precis när man vänder till höger, sen sa han stopp stopp stoooooppppp!
Jeez! Då blev jag irriterad! och han sa att under uppkörning de kan ”be” mig att göra nåt fel för att se om jag håller koll. Jag bortförklarade mig genom att säga att jag litade på hans omdöme.
Två dagar senare min trafiklärare gjorde samma sak på annan plats och hon t.o.m bromsade bilen! Då blev jag inte irriterad, utan bara svarade ja, jag borde ha sett skylten! Hon sa att platsen var lite lurig men man bör inte missa sådana skyltar.
Så när jag gjorde uppkörning var 1000% mer uppmärksam till ”dolda” skyltar.
Inspektörer får inte förvilla elever.
Alltså, de får inte säga, ”ta höger nästa” om det inte är tillåtet att svänga höger.
Inspektörer får inte förvilla elever.
Alltså, de får inte säga, ”ta höger nästa” om det inte är tillåtet att svänga höger.
Jo det får de göra. Det är upp till dig att försäkra om att du får svänga till höger då.
Jo det får de göra. Det är upp till dig att försäkra om att du får svänga till höger då.
Enligt min trafiklärare hände detta förut men är inte längre tillåtet enligt trafikverkets regler. En gammal myt som lever kvar alltså.
Senaste foruminläggen
Rubrik