Start > Körkortsforum > Klarade uppkörning i Nynäshamn…

Klarade uppkörning i Nynäshamn.

Shulle 2016-10-06 04:54 ! Citera #
Klarade uppkörningen i Nynäshamn som privatist igår och ett tips till alla er där ute.

Prova att slappna av (lättare sagt än gjort jag vet) nervositeten släpper efter en sisådär 10 min. Glöm inte småsaker som blinkers i god tid och bra avsökningsrutiner.

Inspektörerna är vanliga människor och är oftast väldigt pedagogiska. Det finns utrymme för kallprat men låt inte detta påverka er uppmärksamhet, behåll fokus och tänk i god tid på nästa drag så ni inte får en surprise i exempelvis en korsning eller rondell.

Gör ni misstag, borsta av det och låt det inte påverka resten av körningen, och tveka inte att fråga om ni är osäkra på något under körningen. Hellre en fråga än en fet tabbe..

Lycka till :) !!
ey b0ss 2016-10-06 12:32 ! Citera #
Shulle 2016-10-06
Klarade uppkörningen i Nynäshamn som privatist igår och ett tips till alla er där ute.

Prova att slappna av (lättare sagt än gjort jag vet) nervositeten släpper efter en sisådär 10 min. Glöm inte småsaker som blinkers i god tid och bra avsökningsrutiner.

Inspektörerna är vanliga människor och är oftast väldigt pedagogiska. Det finns utrymme för kallprat men låt inte detta påverka er uppmärksamhet, behåll fokus och tänk i god tid på nästa drag så ni inte får en surprise i exempelvis en korsning eller rondell.

Gör ni misstag, borsta av det och låt det inte påverka resten av körningen, och tveka inte att fråga om ni är osäkra på något under körningen. Hellre en fråga än en fet tabbe..

Lycka till :) !!
Ok men om man frågar något om körningen under körningen och dem svarar så tror jag det räknas som om dem ingripit.
Gäst 2016-10-06 12:35 ! Citera #
Tänkte mer på om du va osäker på någon instruktion.
YA 2016-10-07 20:54 ! Citera #
Snälla! Kan du säg mig vart inspektören tog dig? På vilka väger? hur lång tida tog den? Vilken parkering samt allt om ditt uppkörning? Tack
Gäst 2016-10-08 09:14 ! Citera #
Fick köra riktning sthlm. Även mot nicksta och älby.. Va noga med att titta på skyltarna i tid, ganska snåriga vägar. Fick köra 25-30 min. Mycket 30-40 vägar inne i ”stan”. Fick göra back runt hörn i villaområde. Ha bra koll på backspeglarna, speciellt på snabbare vägar..
YA 2016-10-11 14:30 ! Citera #
Hej och tackan för information .Älby var ligger den någon stan och vilken väg tar man? Fick du någon säkerhets kontroll? Själv har uppkörning imorgon.
YA 2016-10-12 18:20 ! Citera #
Kuggade, idag i nynäshamn fick instruktion MOT STOCKHOLM och sen sa vi tar avfart mot torö. Dar jag missadae avfarten men jag ändå kundae fortsätta och sen vända mig på nogåt annat plats men fick lite panik och svängde dairekt på avfarten genast jag såg den. GUD vilken dum jag var.

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo