Start > Körkortsforum > Motorstopp under uppkörning.

Motorstopp under uppkörning.

typengan 2009-11-07 16:33 ! Citera #
Hej,

tänkte bara fråga om man kan kugga p.g.a. ett motorstopp? Jag ska låna bil av vägverket på uppkörningen så kan det vara lätt hänt att få motorstopp efersom jag aldrig kört bilen förut.
Gäst 2009-11-07 18:31 ! Citera #
Det finns ingen anledning att befara motorstopp för att du lånar bil- tar man körkort så kan man självfallet köra vilken bil som helst
Skogsmullen 2009-11-09 17:57 ! Citera #
Tror nog att inspektören har överseende med att du kan få ett eller 2 motorstopp om det är en ny bil. Men även om man skulle köra en bil man kört innan t.ex körskolans bil så är det väldigt ovanligt att man blir kuggad av något enstaka motorstopp det kan hända vem om hälst. Tror nog snarare att inspektören kollar hur du hanterar situationen t.ex om du får panik och får 5 motorstopp till efter det. :P
Gäst 2009-11-10 15:10 ! Citera #
Jag tror också att det är helt lugnt. Motorstopp kan hända vem som helst. tänk inte på att du blir bedömd utan lyssna på bilen och kör som du brukar. Så länge du tar det lugnt så löser det sig nog. Om du får motorstopp, glöm inte att titta dig omkring i trafiken en extra gång innan du kör iväg eftersom nya situationer kan ha dykt upp. Lätt att man blir stressad och bara vill iväg så fort som möjligt annars.
jennifer 2009-12-15 23:57 ! Citera #
jag har kuggat på för många motorstop och de va inte sp roligt, men jag får inte motorstop annars när jag kör bil, men är väl för att man blir nervös tror jag, blanda ihopp växlar och hade mig. men jag kan allt, men funkar inte endå! men ska prova igen på måndag 21/12-09, hoppas de går bra då!!!:-)
Gäst 2010-04-23 13:17 ! Citera #
Jag fick motorstopp under min uppkörning. Skulle över en järnvägskorsning i uppförslut och hade fel växel i. Men eftersom jag startade om bilen med en gång och kom över utan problem så fick jag ändå godkänt. Men pinsamt var det! :D
Andreas91 2010-05-12 21:56 ! Citera #
Körde en diesel golf i Köping, fick säkert motorstopp 3-4 gånger under uppkörningen men tar man det bara lungt och startar igen så äre lungt. Klarade uppkörningen btw!
Billy Andersson 2010-05-14 01:58 ! Citera #
Får du det ett flertal gånger så finns väl risken att du kuggar. Men händer det 1 gång så har det överseende med det. En kompis fick motorstopp 2 gånger men klarade ändå uppkörningen.
tyra 2010-08-31 08:38 ! Citera #
typengan
Hej,

tänkte bara fråga om man kan kugga p.g.a. ett motorstopp? Jag ska låna bil av vägverket på uppkörningen så kan det vara lätt hänt att få motorstopp efersom jag aldrig kört bilen förut.


motorstopp händer alla.... så tror absolut att du kan komma undan med en eller ett par motorstop....
MEN får du inte köra upp i bilen du övningskört?
har du bara kört som privatist så kanske det är ett alternativ o ta ett par körlektioner med körskola så du kan öva md bilen och sen köra upp med samma bil? (ganska säker på att alla körskolor lånar ut bilen vid uppkörning)
Gäst 2010-09-05 17:44 ! Citera #
Så länge du inte får panik efter motorstoppet/n så är det inget problem. Lärarna och inspektörerna får troligtvis också motorstopp ibland, av olika anledningar.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
8
I dag 00:25
3
I går 23:50
21
I går 21:42
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov