Start > Körkortsforum > Oproffisionell trafikinspektör…

Oproffisionell trafikinspektör i Farsta

Yeayyeay 2016-10-03 20:36 ! Citera #
Körde upp i Farsta och var så klart jätte nervös eftersom det var min första gång. Fick då inspektören P, till en början verkade han schysst men efter ett tag gjorde han sig väldigt oproffisionell då han drog onödiga kommentarer, suckade och gjorde otrevliga grimaser mot en som att man var dum i huvudet. Jag tycker att det är så OTROLIGT fel av en människa att jobba inom detta yrke då P i detta fall gör allt för att föraren ska känna sig så otrygg som möjligt, vilket jag kände mig.
Han gav heller ingen vettig förklaring på vad man ska träna extra på.

Körde sedan upp i Södertälje (REKOMENDERAR STARKT) och klarade det! De ville att man skulle känna sig trygg och frågade hur de ska bete sig på bästa sätt för att man ska kunna slappna av :)

Så till alla er där ute som är på gång med körkort tycker så synd om er om ni får P, eftersom det inte kommer bli någon trevlig biltur. Bara ett tips :)
ey b0ss 2016-10-03 20:47 ! Citera #
Yeayyeay 2016-10-03
Körde upp i Farsta och var så klart jätte nervös eftersom det var min första gång. Fick då inspektören P, till en början verkade han schysst men efter ett tag gjorde han sig väldigt oproffisionell då han drog onödiga kommentarer, suckade och gjorde otrevliga grimaser mot en som att man var dum i huvudet. Jag tycker att det är så OTROLIGT fel av en människa att jobba inom detta yrke då P i detta fall gör allt för att föraren ska känna sig så otrygg som möjligt, vilket jag kände mig.
Han gav heller ingen vettig förklaring på vad man ska träna extra på.

Körde sedan upp i Södertälje (REKOMENDERAR STARKT) och klarade det! De ville att man skulle känna sig trygg och frågade hur de ska bete sig på bästa sätt för att man ska kunna slappna av :)

Så till alla er där ute som är på gång med körkort tycker så synd om er om ni får P, eftersom det inte kommer bli någon trevlig biltur. Bara ett tips :)
Grattis
aldrig varit med om en otrevlig inspektör.
men blivit kuggad för några små fel i sollentuna och norrtälje.
det är så i hela stockholm.
Gäst 2016-10-03 22:01 ! Citera #
Det finns trevliga/otrevliga i alla ställen. Lite meningslöst att rekommendera ngt bara för du klarade där.
Gäst 2016-10-04 11:03 ! Citera #
Jag hoppas du kontaktade Trafikverket och gav denna feedback till dem? Sitta på ett anonymt forum och klaga gör ingen bättre.
Gäst 2016-10-04 16:06 ! Citera #
Håller med. Var inspektören rent olämplig i sitt beteende så är det bättre att du rapporterar det direkt till arbetsgivaren.
Liza 2016-12-28 23:42 ! Citera #
Nej...det är riktigt. Det lönar sig inte att klaga på forum. Dock är det skönt att få ”lufta” besvikelse över att det faktiskt finns trafikinspektörer som kan sitta och maktutöva i bilen utan att det finns någon som helst chans att få upprättelse för det.
Min dotter körde idag upp för andras gången i Farsta. Den kvinnliga inspektören satt under uppkörningen och kommenterade i stil med ”är du nöjd med din inbromsning”, ”varför ettan växlar du”, ”förstår du hur irriterad man blir när du kör så långsamt på påfarten” osv.
Till saken hör att min dotter gjorde en missbedömning initialt i körningen (valde att åka och vända för att kunna göra höger sväng ist för vä) och jag kan acceptera att hon kuggade min dotter för brister i hennes körning. Men jag vill gärna att hon skall veta att med sin oproffesionella pedagogik var stor bidragande orsak till dom bristerna och den kuggningen. Och det skriver jag om imorgon till TSV.
Gäst 2016-12-29 08:09 ! Citera #
Men du var väl inte där, Liza? Då är det enkelt att kasta bort anklagelserna. Det du fått höra är hörsägen.
Gäst 2016-12-29 14:36 ! Citera #
Får man veta vem man bokar med när man bokar
Liza 2016-12-29 21:15 ! Citera #
Nej.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov