Start > Körkortsforum > Teoritips

Teoritips

Katten harten 2016-10-04 19:58 ! Citera #
Gäst 2016-10-04
Hade alla rätt på teoriprovet. Jag gick på genomgångar på körskolan, läste boken en gång (alla kapitel) och skrev egna anteckningar som jag sen läste igenom ett par gånger. Jag gjorde 10 stk övingstest online och tyckte att själva teoriprovet var riktigt lätt efter det. Men det tog ju sin lilla tid också med egna anteckningar osv. Det var det dock värt.
Grym ????
Har börjat sammanfatta och skriva ner de viktiga som jag har svårt att komma ihåg..
Börjar bli nervös men riktigt peppad är jag :)
333 2016-10-04 20:50 ! Citera #
Kille 2016-10-03
Hejsan!

En bra hemsida du kan använda för att plugga är körkortsfrågor.nu

När jag gjorde teoriprovet så fick jag 62 av 65 och allt tack vare hemsidan. Jag läste boken också såklart men hemsidan hjälpte mig mest.

Det fanns några frågor som var EXAKT samma som hos vägverket.

Du har pluggat genom boken + elevcentralen och nu på körkortsonline och bara det är tillräckligt för att klara det men använder du även sidan jag skrev om så får du garanterat godkänt

Lycka till på provet :)
Shit vad glad jag skulle bli om jag lyckas få så bra poäng som du! Du borde vara stolt!

Fick 69 poäng på Elevcentralen idag. Jag blev glad för det. Men känns ändå som att man borde kunna ännu mer.. .
Gäst 2016-10-04 21:36 ! Citera #
Katten harten 2016-10-04
Grym ????
Har börjat sammanfatta och skriva ner de viktiga som jag har svårt att komma ihåg..
Börjar bli nervös men riktigt peppad är jag :)
Jag är ganska teoretiskt lagd och läste juridik så att plugga saker är jag ganska bra på. Anledningen till att jag skrev mina egna anteckningar var just för att det tvingade mig att inte bara komma ihåg med också förstå tanken bakom (gör man inte det blir det omöjligt att omformulera själv) och det gjorde att jag kunde applicera det jag kunde på alla frågor, även om dem var formulerade på ett annat sätt eller det var en annan tillhörande bild.

Så länge du är motiverad och lägger ner lite tid och energi på det kommer du att klara det galant! Lycka till. :)
Kille 2016-10-05 02:10 ! Citera #
Katten harten 2016-10-04
Lycka till!
Är mer rädd för körprovet än teorin men det är bara att kämpa????
Jaddå

Det är bara att kämpa på. Har uppkörning snart igen. Hoppas jag klarar mig denna gången. XD
Gäst 2016-10-06 20:10 ! Citera #
Jag klarade teorin på första försöket. Hade läst igenom körskoleboken ordentligt en gång, annars gjorde jag mest dataprov online. Köpte dataprovspaket via körskolan och även här på Körkortonline.
Det funkade för mig. Gjorde dataproven som faaan också när det var typ en vecka kvar till teoriprovet. Intensivplugga dagarna innan,
L 2016-10-06 22:47 ! Citera #
Jag klarade mig på första försöket. Läste igenom hela boken en gång, gjorde alla tester på Elevcentralen så många gånger jag bara orkade. Jag pluggade teorin under lång tid och fick verkligen en riktigt bra djupinlärning. Jag fick 64 poäng och är otroligt glad för det! Kämpa på och repetera, se till att förstå teorin och inte bara minnas en massa text. :) Lycka till!
Katten harten 2016-10-07 14:56 ! Citera #
Tusen tack för tipsen.. Har det på måndag.. kan skriva här hur det går.. :) :) :)
Gäst 2016-10-07 20:28 ! Citera #
Katten harten 2016-10-07
Tusen tack för tipsen.. Har det på måndag.. kan skriva här hur det går.. :) :) :)
Lycka till! Ha inte för bråttom utan läs frågorna ordentligt, och ta din tid när du gör provet.
Jag satt kvar till bland dom sista, många gick efter ca 15-20 min..och man kan bli lite stressad när andra börjar resa sig och gå.
Men jag satt kvar, läste alla frågor ordentligt.. Och klarade provet!:-)
Mitt råd är att inte stressa, det är lätt hänt.
Gäst 2016-10-10 15:45 ! Citera #
Gäst 2016-10-07
Lycka till! Ha inte för bråttom utan läs frågorna ordentligt, och ta din tid när du gör provet.
Jag satt kvar till bland dom sista, många gick efter ca 15-20 min..och man kan bli lite stressad när andra börjar resa sig och gå.
Men jag satt kvar, läste alla frågor ordentligt.. Och klarade provet!:-)
Mitt råd är att inte stressa, det är lätt hänt.
60. Poäng!
Gäst 2016-10-10 18:45 ! Citera #
Gäst 2016-10-10
60. Poäng!
:) grattis!!! Så skönt det känns efteråt eller hur!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo