Start > Körkortsforum > Hjälp med första val av första…

Hjälp med första val av första bil ? LÄS HÄR!

Emil W 2010-05-19 21:19 ! Citera #
Jag har som mål att spara ihop till en Volvo s60 just för att jag har prov kört en sån och den känns väldigt stabil på vägarna. Säkerheten får först
BlackEdition 2010-05-26 18:40 ! Citera #
Lätt en Volvo 740, jag är dock inne på min 3’dje, blivit kär i dem :D
De är lätta att hitta dragläge på, har en billig försäkrings kostnad och skatt!
Gäst 2010-06-02 01:20 ! Citera #
Jag köpte min första bil för att övningsköra med, en mercedes 240 diesel från 1983.

Jag kan inte säga att det är den mest optimala övningskörningsbilen efter som vid uppkörning kommer du förmodligen sitta i en modern bil. Men verkligen en upplevelse med ett skönt gammalt åk, nu tittar jag på en Opel Astra 1,6 bensinsnål, inte så många mil och ser fräsh ut.
Gäst 2010-06-10 15:05 ! Citera #
Många har redan sin ”drömbil” klar när dom tar körkort. Men se då hellre att det blir er andra bil. När man tar körkort får man prövotid för att man skall övningsköra på egen hand. Olyckor händer lätt även för erfarna men risken är lite större när man är ”grön”. Därför rekommenderar jag en säker bil som är billig i försäkring. Att köpa en 300HK bil som första bil för 50-80 kanske 100 tusen och mer för att sen bara ha råd att trafikförsäkra den är förkastligt. Satsa hellre på en billigare som ni har råd att helförsäkra. För er egen skull. Och att skriva fordon på sina föräldrar för att spara pengar på försäkringen är bara löjligt. Skriv dom på er själva och skaffa mer vuxenpoäng. Och skaffa aldrig första generationens nissan micra. Ni färdas säkrare i tom kaviartub...
Carlnord 2010-06-12 16:45 ! Citera #
Har funderat på hur det skulle vara att ha en Smart som förstabil, hur är de i svängarna, reagerar de direkt, och inte minst känner man av det? Tänkte på att det är en rätt liten bil och praktiskt i Stockholm :).
Johan_08 2010-06-15 01:04 ! Citera #
Att köpa en bil med över 130hk som första bil utgör en trafikfara för många personer, ur mitt tycke.
Man slänger inte upp en nybörjare på en tung MC på +1000cc utav flera anledningar, den är helt enkelt svårhanterlig för en nybörjare, likaså gäller många bilar.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo