Start > Körkortsforum > Uppkörning imorgon

Uppkörning imorgon

Klara 2016-09-26 12:45 ! Citera #
Tipps?
Vad fick ni göra?
Gick allt klockrent för er?
Vart körde ni?
Gäst 2016-09-26 13:36 ! Citera #
Tipps?
Andas och ta det lugnt, se det som en helt vanlig körlektion. Vi snackade lite allmänt i bilen och så tog jag och var otroligt tydlig i mina avsökningsrutiner, miljö och planerande körning et.
Vad fick ni göra?
Från protokollet:
Säkerhetskontroll, Självständig körning mot mål, Cirkulationsplats, Gatukorsning, Körning i
körfält/Körfältsbyte, Vändning, Parkering, Backning, Sväng från landsväg, Infart/körning på landsväg,
Motorväg/motortrafikled

Gick allt klockrent för er?
Allt gick klockent, hade gjort en del research på skyltar och dylikt i området så hade koll direkt. Alla dem vägar jag körde på har jag tidigare kört med min körskola.
Vart körde ni?
Farsta, Stockholm.
hjcf 2016-09-26 19:03 ! Citera #
Nån mer???
Bobo 2016-09-26 19:31 ! Citera #
Hej!
Började min uppkörning med att åka ut på landsväg/vänstersväng på landsväg. Fick sen svänga vänster i en korsning där trafik som skulle rakt fram hade grönt samtidigt. Åkte ut på motorväg en stund och sen backa in i parkeringsplats. Det var över på typ 20 minuter och prövaren sa inget mer än att det var godkänt så antar att jag inte gjorde några större fel :)

Var så himla nervös att jag höll på att börja gråta INNAN körningen. Hehe.
Gäst 2016-09-26 20:59 ! Citera #
Lycka till Klara! Jag har också min i morgon. Inte så nervös än, men hinner säkert bli innan det är dags i morgon bitti. Blir i rusningstrafiken för mig, men jag har övat andning här hemma för att slappna av. Jag har en tendens att spänna mig i axlarna när jag blir stressad. Råd nummer ett jag fått är just att slappna av och att inte stressa.

Hoppas det går vägen för dig! Håller tummarna.
Tilda 2016-09-26 23:01 ! Citera #
Jag har min på onsdag. Så nervös för jag vill så gärna klara det(såklart)
Hoppas allt går vägen! :)
Gäst 2016-09-27 09:21 ! Citera #
Gäst 2016-09-26
Lycka till Klara! Jag har också min i morgon. Inte så nervös än, men hinner säkert bli innan det är dags i morgon bitti. Blir i rusningstrafiken för mig, men jag har övat andning här hemma för att slappna av. Jag har en tendens att spänna mig i axlarna när jag blir stressad. Råd nummer ett jag fått är just att slappna av och att inte stressa.

Hoppas det går vägen för dig! Håller tummarna.
Jag (samma som skrev denna ovan) har haft min uppkörning nu - och klarade den! Det var plättlätt jämfört med vad jag hade förväntat mig. Hoppas att din också går bra Klara! Lycka till igen.
KLARA 2016-09-27 15:24 ! Citera #
JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN :D :D :D
Tips till er som skall ta!
SLAPPNA AV!!

och det kommer gå riktigt fort!
Alltså tiden!
Samt tänk på säkerhetskontrollen och se till att kunna den!

Jag klarade min och det jag fick var att kolla bromsarna å styrservon m.m. :)
Gäst 2016-09-28 02:18 ! Citera #
Tips?
Var lugn, slappna av och se det som en körlektion med en ny trafiklärare.
Kör du upp privat: Kolla upp vilken bil man kör upp med i den staden, om du har möjlighet så kör med en sådan ett tag innan så du slipper tänka på att kopplingen/bromsen/växel är lite annorlunda. Jag hade turen och körde upp med en likadan bil som med körskolans.


Vad fick ni göra?

Från protokollet:
Säkerhetskontroll, Självständig körning mot mål, Cirkulationsplats, Gatukorsning, Körning i
körfält/Körfältsbyte, Vändning, Parkering, Backning, Sväng från landsväg, Infart/körning på landsväg,
Starta från lutning.


Säkerhetskontrollen var broms- och styrservo. Behövde inte kontrollera parkeringsbromsen. Backning var backa runt hörn. Lutningen var inte alls stor, märkte knappt att det var lutning. Fick göra vänstersväng på 90km landsväg som blev 60km landsväg innan svängen, direkt efter sa inspektören att jag skulle vända på lämplig plats. Eftersom jag kände till området valde jag att backa runt ett hörn. Körde tillbaka till landsvägen, det var stopplikt precis innan.
Parkeringen var bara när jag skulle köra in till parkeringsplatsen tillbaka på förarprovet.
Allt som allt tog det runt 25 min max.


Gick allt klockrent för er?

Ja! Var inte ett dugg nervös, kände mig säker på mig själv. Körde felfritt.
Vägen var väldigt enkel för mig, jag hade kört där själv privat och med körskola flera gånger. Det var mestadels rakt fram hela vägen, med en ynka vänstersväng i rondell där jag snabbt körde in på ett bostadsområde och backade runt hörn, startade i lutning och sedan en vänstersväng på landsväg där det var direkt tillbaka igen på landsvägen och raka vägen tillbaka.

Vart körde ni?

Göteborg-Hisingen

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor