Tjena alla!
Jag gjorde provet igår och klarade det. Fick 62 av 65.
Mitt tips som jag kan ge är att öva på frågor dvs att öva på liknande frågor som kommer att komma på själva provet och att skita i själva körkortsboken. ( Skadar inte att läsa den en gång eller två )
Vill du bara klara provet och INTE få ett stort förståelse dvs ytinlärning så plugga bara på frågor men vill du klara provet OCH FÅ ett stort förståelse dvs djuplärning så plugga på frågor och läs boken.
Jag vet att de flesta ungdomar som vill ta körkort vill bara klara provet, spelar ingen roll om de får 52 eller 65.
När jag genomförde provet så märkte jag att körkortsboken som jag läste inte var till någon större hjälp.
Denna webbsidan hjälpte mig att bli godkänt: körkortsfrågor.nu
När ni är inne på hemsidan så trycker ni på ”körkortsfrågor” och sedan ”starta” ( det kan vara lite segt att klicka ibland )
När ni svarar rätt så markeras det rätta svaret med grönt så att man vet att det är det rätta svaret. Svarar ni fel så markeras det felaktiga svaret med rött och det rätta svaret med grönt så att man vet vilket det rätta svarat skulle ha varit.
Du kan svara på så många frågor du vill ( De har över 2000 frågor!!! ) och det finns ingen tidsbegränsning
När ni svarar på en fråga så kommer även en förklaring som förklarar varför det är just så. ( En förklaring kommer inte på alla frågor ).
Det som är bra med hemsidan är att dem frågor som de har fanns också med när jag gjorde kunskapsprovet! Samma bild och text! (Olagligt? kanske, men det brydde inte jag mig om. Fick ju godkänt
Har hemsidan att tacka för allt. De gjorde ju så att jag fick 62 av 65 inte illa eller? XD
Lycka till alla och jag hoppas att du också klarar provet