Start > Körkortsforum > Låt ingen lura dig!!!

Låt ingen lura dig!!!

Gäst 2016-09-23 20:02 ! Citera #
Kära människor,om du har pluggat teori och kan reglerna,kommer du att klara teorin,alla som säger att de är svårt har inte pluggat tillräckligt för att få godkänt,samma sak gäller uppkörningen. innan jag fick körkortet hörde jag hur folk snackar om körkortet och hur svårt det är,jag klarade teorin och uppkörningen på första försöket,fick 58/65 i teorin och inspektören var riktigt lugn. för teorin kan jag faktiskt säga att dem flesta frågorna var lättare än frågorna på denna hemsidan. Det var riktigt många tydliga/logiska frågor och om du inte kan dem tydliga frågor har du tydligen inte pluggat tillräckligt.uppkörningen var också inte så svår.jag gjorde säkerhetskontroll och körde ut,sen sa han till mig att följa skyltar,efter det sa han att om han är tyst betyder det att man ska köra rakt fram och han var det i ungefär 10 minuter så jag körde rakt fram den tiden. Sedan gick vi in i villaområde och så sa han till mig att hitta ett lämpligt plats att vänta på (backa runt hörn),jag gjorde det och sedan sa han till mig att köra mot trafikverket.efter det sa han att din körning är godkänd och att vi körde i ungefär 30 minuter,men det kändes som 10 minuter,det kändes inte alls som att det var förarprovet,det kändes som att jag övningkörde med min pappa och det var han som satt bredvid mig. Jag var en privatist,köpte inga lektioner av någon trafikskola eller nåt.vill bara säga att om du känner dig säker med dina kunskaper och har tillräckligt av det,var inte rädd att boka för teorin och uppkörningen,boka och hoppas det går bra för dig.tack
Gäst 2016-09-23 22:03 ! Citera #
Bra skrivet!
Jag klarade också teorin och uppkörningen på första försöket, tycker inte heller att det var speciellt svårt :D
Gäst 2016-09-23 23:51 ! Citera #
Op han ljuger , garanterat han kuggade mer än 1 gång elr kanske han tog körkert i norra Sverige

test köra i Stockholm lol .
Gäst 2016-09-24 00:22 ! Citera #
Gäst 2016-09-23
Op han ljuger , garanterat han kuggade mer än 1 gång elr kanske han tog körkert i norra Sverige

Om du har kuggat många gånger i Stockholm så tycker jag att du bör pröva i Norrtälje (fortfarande i Stockholms län?). Var enkelt när jag körde upp. Uppkörningen liknade på många sätt det som OP skrev. Jag gjorde flera misstag som inspektören skulle ha kunnat klaga på men blev ändå godkänd.
InteSmart 2016-09-24 08:57 ! Citera #
Gäst 2016-09-23
Kära människor,om du har pluggat teori och kan reglerna,kommer du att klara teorin,alla som säger att de är svårt har inte pluggat tillräckligt för att få godkänt,samma sak gäller uppkörningen. innan jag fick körkortet hörde jag hur folk snackar om körkortet och hur svårt det är,jag klarade teorin och uppkörningen på första försöket,fick 58/65 i teorin och inspektören var riktigt lugn. för teorin kan jag faktiskt säga att dem flesta frågorna var lättare än frågorna på denna hemsidan. Det var riktigt många tydliga/logiska frågor och om du inte kan dem tydliga frågor har du tydligen inte pluggat tillräckligt.uppkörningen var också inte så svår.jag gjorde säkerhetskontroll och körde ut,sen sa han till mig att följa skyltar,efter det sa han att om han är tyst betyder det att man ska köra rakt fram och han var det i ungefär 10 minuter så jag körde rakt fram den tiden. Sedan gick vi in i villaområde och så sa han till mig att hitta ett lämpligt plats att vänta på (backa runt hörn),jag gjorde det och sedan sa han till mig att köra mot trafikverket.efter det sa han att din körning är godkänd och att vi körde i ungefär 30 minuter,men det kändes som 10 minuter,det kändes inte alls som att det var förarprovet,det kändes som att jag övningkörde med min pappa och det var han som satt bredvid mig. Jag var en privatist,köpte inga lektioner av någon trafikskola eller nåt.vill bara säga att om du känner dig säker med dina kunskaper och har tillräckligt av det,var inte rädd att boka för teorin och uppkörningen,boka och hoppas det går bra för dig.tack
Jag måste säga att det är logiskt tänkande både teori och praktiskt. När jag gjorde provet var det lurigt med vissa frågor. Under körningen var det knäpptyst att jag nästan bli lite lurad av inspektören (körde nästan upp avfartsväg mot min riktning vilket tur att jag inte gjorde) och han sa även att tur att jag har ögonen på nacken ”PUHH”. Men aja, klarade iaf allt på två dagar fast fick 53/65 X(
Gäst 2016-09-24 09:38 ! Citera #
Grattis!!!gratulera din pappa också som verkligen är duktig att få dig trygg med körning. Inte alla pappor har sån förmåga!

Det spelar ingen roll var man befinner sig, trafikregler är samma till hela Sverige.
Om man bor i Stockholm klart att man måste vara EXTRA försiktig... Och kanske mkt mognare för att inte låta den övriga trafikanter utmana egen förmåga.
If you drive safely then you liv longer!!! Oavsett om du befiner i L.A, Paris, NYC, eller Autobahn!!!
Gäst 2016-09-24 10:14 ! Citera #
Gäst 2016-09-23

Det är väl inte speciellt svårt att köra bil i Sthlm :D :D :D
Gäst 2016-09-24 21:38 ! Citera #
Samma sak för mig. Jag klarade teori och körning på första försöket. Körde upp privat, dock kört på körskola innan. Jag var inte nervös inför något prov, jag kände själv att jag kunde trafikreglerna och jag kände mig trygg när jag körde.
Jag körde ändå upp i Göteborg-Hisingen. Så länge du känner dig säker och trygg i att köra, har koll på reglerna och inte är nervös när du kör kommer det säkerligen gå bra.

Det kan kännas som världens press under en uppkörning, men inspektören ska bara kolla att du kör säkert och kan köra bil.

Om du inte klarar det på första försöket så fine. Du lär ha ditt körkort resten av ditt liv, det tar den tid det tar. Det är inte hela världen.
Gäst 2016-10-04 19:34 ! Citera #
Gäst 2016-09-23

Jag klarade båda teori och uppkörning första gången i stockholm, som privatist i Farsta.
Erik.F 2016-10-04 21:06 ! Citera #
”Kuggade” en körning, körde för fort (lätt hänt på FP gymnasium) dock så tog jag det på gång nummer två , teorin var rätt simpel den med, C-CE var jobbigare faktist lite mer och hålla koll på, funderar på att utöka behörigheterna på kortet med ett A också :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest