63/65

Snart bilkörare vroom vroom 2016-09-21 06:27 ! Citera #
Fick 63 poäng på provet!
Hur jag pluggade:
- Läste teoriboken 1 gång, kondenserade all fakta som krävde memorisering på datorn (så t.ex. diverse siffror och skyltar)
- ”Quizzade” mig själv på dessa fakta ca varannan- var tredje dag
- Gjorde alla frågor på körkortonline
efter detta så körde jag lite str men det gav inte så mycket efter att ha gjort alla ovanstående steg, så jag skippade det.

Bästa tips:
1. Börja i god tid! Börja plugga så fort du har börjat övningsköra, senast 2 veckor innan provet. Dagarna innan provet ska du INTE LÄRA DIG NÅT NYTT - mycket viktigt! Innan provet ska du endast repetera det du redan kan, så du måste redan ha lärt dig det mesta.

2. Tänk aldrig ”Jag behöver säkert inte kunna det här så jag struntar i det”. Det är inte svårt att lära sig i de flesta fall, och väl på provet kommer du ångra dig om du får en fråga på det

3. Läs boken och gå igenom boken först, SEN quizza dig själv på körkortonline/str osv - om du gör testprov efter att ha läst boken så kan du bättre använda det diagnostiskt för att veta vilka kapitel som är viktigast att du repeterar

4. Det är extremt tråkigt att plugga teori, men kom ihåg att det bara är temporärt! Om du klarar provet på första försöket så kommer du inte behöva plugga mer sen. Om du slackar kommer du bara dra ut på perioden du behöver plugga.
Gäst 2016-09-21 08:26 ! Citera #
Teoriprovet är enkelt, man är dum om man inte klarar det på första.

Läs boken 1 gång och gör några test frågot på olika gratis sidor.
Sedan är det att bara tänkta logiskt.

Grattis förresten! :D
alice 2016-09-21 13:50 ! Citera #
Gäst 2016-09-21
Teoriprovet är enkelt, man är dum om man inte klarar det på första.

Läs boken 1 gång och gör några test frågot på olika gratis sidor.
Sedan är det att bara tänkta logiskt.

Grattis förresten! :D
Är du seriös? Jag klarade det på första med god marginal, men inte fan är man dum om man inte klarar det! Patetiskt uttalande.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov