Start > Körkortsforum > Kuggade

Kuggade

Gäst 2016-09-21 14:45 ! Citera #
Gäst 2016-09-21
Om du har många korsningar samt ett dagis i närheten så var det garanterat 30 km/h..
Det är alltid 30 km/h när man passerar dagis eller en skola..
Ehm, nej.
Gäst 2016-09-21 16:10 ! Citera #
Om du klagar på detta har du helt missat det där med att anpassa hastighet till förhållanden. Står det 50 eller 30 på skylt spelar det ingen roll, du ska ner i fart om det finns dagis eller många korsningar med dålig sikt. Du kuggade för du inte körde rätt helt enkelt. Varför stresskör du? Trodde du verkligen att du gjorde rätt? Isf ska du inte ha körkort.
Gäst 2016-09-21 19:02 ! Citera #
gäst 2016-09-21
Det fanns ingen hastighetsskylt, tror man själv måste anpassa hastigheten till hur sitautionen ser ut. I mitt fall var det många korsningar och dagis på vänster sida. Jag körde för fort och därför blev jag kuggad.
Det är inte hastighet som gäller utan känna till grundregeln som du inte alls vara medvetet över. Jag rekommenderar dig att läsa trafik grundregeln på boken.
Gäst 2016-09-21 19:07 ! Citera #
Gäst 2016-09-21
Om du klagar på detta har du helt missat det där med att anpassa hastighet till förhållanden. Står det 50 eller 30 på skylt spelar det ingen roll, du ska ner i fart om det finns dagis eller många korsningar med dålig sikt. Du kuggade för du inte körde rätt helt enkelt. Varför stresskör du? Trodde du verkligen att du gjorde rätt? Isf ska du inte ha körkort.
Håller med dig. Gäst trådskaparen bete sig väldigt fara för trafikanter. inte bra
Gäst 2016-09-21 20:29 ! Citera #
Men det är ju hur som helst ingen ide att ligga under hastigheten då det är fri sikt. Då är man ju en osäker förare som inte har kontroll över bilen

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo