Start > Körkortsforum > Handen på växeln...

Handen på växeln...

Jenny 2016-09-14 18:11 ! Citera #
Hållt på med mitt körkortspl
Jenny 2016-09-14 18:15 ! Citera #
Skickade iväg för snabbt...

Kortfattat då...
Handen på växeln en längre tid när man växlar dvs den här typiska ”raggarväxlingen” vad säger de om man gör en sådan på uppkörningen?

Ex, kör mot en korsning och ska växla ner, lägger handen på växeln för att känna vart den är och har höger hand på ratten. Sätter givetvis tillbaks den vänstra men efter ja någon min?
Förarprövaren 2016-09-14 18:25 ! Citera #
Jenny 2016-09-14
Skickade iväg för snabbt...

Kortfattat då...
Handen på växeln en längre tid när man växlar dvs den här typiska ”raggarväxlingen” vad säger de om man gör en sådan på uppkörningen?

Ex, kör mot en korsning och ska växla ner, lägger handen på växeln för att känna vart den är och har höger hand på ratten. Sätter givetvis tillbaks den vänstra men efter ja någon min?
Hej Jenny!

Det du beskriver är inget någon trafikinspektör lyfter på ögonbrynet för.
http://uppkorningblog.com
Jenny 2016-09-14 21:56 ! Citera #
Men när jag var på min första körskola så fick jag som tillsägning att jag kunde kugga uppkörningen för det :-(
Förarprövaren 2016-09-15 05:51 ! Citera #
Jenny 2016-09-14
Men när jag var på min första körskola så fick jag som tillsägning att jag kunde kugga uppkörningen för det :-(
Hej Jenny!

Det finns två bokstäver som effektivt svarar på vad din första körskola sa: B’S (= Bullshit)
I övrigt så läs om mitt första svar :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest