Start > Körkortsforum > Jan ha råkat backa in i en bil…

Jan ha råkat backa in i en bil väldigt sakta idag.

Gäst 2016-09-06 19:07 ! Citera #
Jag har mitt kort på prov. Kände något litet när jag stod i korsningen.

Men det var precis när det blev grönt och jag släppte bromsen.

Så jag körde. Såg sedan att bilen körde in till kanten. Kan jag bli av med körkortet. Blev ingen skada. Finns det någon sida där man kan se en lista över trafikolyckor?
Gäst 2016-09-06 20:03 ! Citera #
Jag tror tyvärr du åker in på en klass 1 sluten anstalt..
Gäst 2016-09-06 21:20 ! Citera #
Jag menade JAG....inte Jan.
Och seriösa svar tack
Gäst 2016-09-06 21:22 ! Citera #
Och blev ingen skada vad jag kunde se.
Kan jag bli av med kortet eller kan jag bara få böter och bli ersättningsskyldig?
Gäst 2016-09-06 21:40 ! Citera #
Gäst 2016-09-06
Och blev ingen skada vad jag kunde se.
Kan jag bli av med kortet eller kan jag bara få böter och bli ersättningsskyldig?
Om du smet utan att prata med den andra inblandade och blir anmäld för smitning kommer du få dagsböter. Det är ovanligt att få indraget körkort om händelsen är så liten som du beskriver.

Om du däremot smiter efter att ha orsakat personskada kan du få fängelse, och kommer troligen få indraget körkort.

Personligen är jag väldigt mån om min egendom och skulle aldrig acceptera att någon smet efter att ha orsakat eventuella repor på min bil. Så om du blir anmäld beror helt på om du rullade in i en skrothög eller en finare bil, samt ägarens attityd till små skador. Vissa skulle inte bry sig alls, andra (som jag) skulle anmäla och vilja ha ersättning.
Gäst 2016-09-06 23:46 ! Citera #
Jag har dragkrok. Och den var precis bakom mig. Så förmodligen bara en liten buckla på registreringsskylten
Gäst 2016-09-07 00:07 ! Citera #
Gäst 2016-09-06
Jag har dragkrok. Och den var precis bakom mig. Så förmodligen bara en liten buckla på registreringsskylten
Förhoppningsvis är det inte värre än så. Jag skulle hur som helst försöka kontakta den andra föraren. Bättre sent än aldrig.
Gäst 2016-09-07 00:44 ! Citera #
Jag vet inte regnumret på den andre.
M 2016-09-14 15:49 ! Citera #
En fråga...om du kände och vet med dig att du backade på någon oavsett hur hårt eller i vilken situation och dessutom märkte att denna i sin tur också märkte det då denna valde att åka in till sidan...ja alltså sorry men varför i hela friden stannade du inte då?!?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov