Start > Körkortsforum > Vem ska man lita på?

Vem ska man lita på?

Förarprövaren 2016-09-06 05:56 ! Citera #
God morgon!

Efter att ha varit aktiv ett tag på detta forum, ett utmärkt sådant, börjar jag fundera på vem du som är aktiv här ska lyssna på. Många är de som kommenterar och som talar om hur det ska vara eller hur du ska göra för att lyckas väl på körprovet, men vad har de för kompetens egentligen? Det finns många självutnämnda experter som vet allt men som saknar formell kompetens. Tänk på att alla svar du får kanske inte grundar sig på hur det faktiskt är utan på bara vad hen tycker.

När jag skriver så här betyder det inte att allt som skrivs är felaktigt, men det finns många som bara har åsikter utan uppbackning av vare sig objektiv kunskap eller personlig erfarenhet. Vill du ta del av någons kunskap inom området uppkörning så läsa mina inlägg. Jag är utbildad trafikinspektör och har arbetat inom Förarprov (vissa hävdar att min erfarenhet är för liten för att jag ska få använda den, men det är mest avundsjuka tror jag) utan att själva kunna visa upp större kompetens än jag. Läs också min blogg. Där skriver jag om alla delar av körprovet samt andra saker som har med din förberedelse inför det att göra. Inte smyger jag med min identitet heller . Allt du behöver veta om vem jag är finns att läsa på bloggen.

Vi ses här och på bloggen!

http://uppkorningblog.com
Piraten 2016-09-06 08:22 ! Citera #
Faktiskt kan ja hålla med dig i att det kan vara svårt att veta vad som är fakta eller bara en löst grundad åsikt..

men dock har väldigt många en personlig erfarenhet av att köra upp, som hjälper andra.

Detta forum handlar inte enbart om kunskap, utan mer hur man upplevt sin uppkörning och inför uppkörnings dagen.

Du kan säkert svara på många frågor vad man tittar på som inspektör m.m än vad andra kan..

Däremot om du läser runt handlar det mesta om vart man kör under uppkörning eller att man är besviken efter kuggning och tycker ofta att inspektören var dålig..

Känns tyvärr som du inte respekterar folks åsikter bara för dom inte har en titel som fd.inspektör!

Alla bidrar på olika sätt och alla åsikter är värdefulla!

Sen så klart är inte allt rätt, men finns inget rätt svar för den som mår skit efter ett misslyckande!
Gäst 2016-09-06 09:46 ! Citera #
Helt rätt igen Piraten :D
Förarprövaren 2016-09-06 10:13 ! Citera #
Man kan också välja att missförstå vad jag skriver. Jag skriver inte att personliga känslor eller upplevelser är värdelösa eller mindre värda, utan om man vill höra fakta utifrån en trafikinspektörs point of view så kan man få det av mig.
Piraten 2016-09-06 10:39 ! Citera #
Skrev faktiskt:

Du kan säkert svara på många frågor vad man tittar på som inspektör m.m än vad andra kan..

Men du skriver

[b][men vad har de för kompetens egentligen? Det finns många självutnämnda experter som vet allt men som saknar formell kompetens.
Tänk på att alla svar du får kanske inte grundar sig på hur det faktiskt är utan på bara vad hen tycker.

När jag skriver så här betyder det inte att allt som skrivs är felaktigt, men det finns många som bara har åsikter utan uppbackning av vare sig objektiv kunskap eller personlig erfarenhet. Vill /b]

Ja tar detta som att andra inte vet något ..tyvärr då!

Men det är min åsikt!!
Förarprövaren 2016-09-06 11:55 ! Citera #
Som sagt, om man vill missförstå! Jag skriver ”många” inte alla!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov