Start > Körkortsforum > Backa på en annan bil men det …

Backa på en annan bil men det blev bara repor

jobbigt 2016-09-04 11:03 ! Citera #
Hej. För ett tag sedan så råkade jag baka på en annan förares bil när jag skulle från en parkering, det blev lite repor på hans bil men min blev av med färg. Han sa dock att för hans del var det struntsumma, det går bort med vax. Sedan gick han och inget mer hände då. Men nu efterhand har jag skuldkänslor och vet inte ifall han kommer kontakta mig på något sätt för nån slags ”betalning” eller ”skuld”. vad bör jag göra?

Färgen som försvann från min bil får jag betala för att få det fixad men det lät mest som han skulle fixa sitt egna och inte brydde sig mera. Vi bytte inte nummer eller liknande men jag vet inte ifall han kommer ihåg registreringsnumret. Jag har inte haft körkort mer än i ett halvår och vill inte bli av med det. Jag vet att det var klantigt och att jag skäms över det så det behöver ni inte påpeka.
Gäst 2016-09-04 13:14 ! Citera #
Smitning är ju det inte, så frågan är om du har gjort dig skyldig till något brott överhuvudtaget? Jag tror inte att du måste oroa dig för ditt körkort, men för att vara helt säker får du vänta på någon paragrafryttare som kan ge dig ett säkrare svar.
Gäst 3 2016-09-04 15:46 ! Citera #
Du kommer inte bli av med körkortet eftersom du inte smet från platsen..
Ni bägge kom överens om att det var ”skit samma” och skildes därefter åt..
Så alltså är det redan utagerat :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor