Start > Körkortsforum > Små tips inför proven

Små tips inför proven

Pallex 2016-09-02 18:19 ! Citera #
Klara teori och uppkörningen på första försöket, gjorde teori igår och fick 63 och uppkörning idag utan anmärkning.
Köpte inte teoriboken utan gjorde bara tester online kan rekommendera gratisteori.se för dom som vill ha körkortet billigt där finns både teoribok och tester man kan göra. Kan tillägga att vissa frågor var väldigt lika som jag fick på riktiga provet igår.
Körde upp idag och det bästa tipset är även om ni gör fel tänk inte så mycket på det utan kör vidare, trodde att jag kugga när jag körde på en kant i rondellen men icke. Lär er fickparkera fick göra under press för att två bilar stod bakom och väntade. Sakta in i skymda korsningar och stanna helt om det behövs och kolla hastigheten noga när vi kör. Man måste kunna manövrera bilen utan att kolla på växelspaken till ex eller annat men det är ganska självklart.
Bästa tipset är inte gå tillbaka och börja ändra svaren på massa frågor som man har redan svarat för då kan det bli fel och man börja tveka.
5 2016-09-02 21:43 ! Citera #
Pallex 2016-09-02
Klara teori och uppkörningen på första försöket, gjorde teori igår och fick 63 och uppkörning idag utan anmärkning.
Köpte inte teoriboken utan gjorde bara tester online kan rekommendera gratisteori.se för dom som vill ha körkortet billigt där finns både teoribok och tester man kan göra. Kan tillägga att vissa frågor var väldigt lika som jag fick på riktiga provet igår.
Körde upp idag och det bästa tipset är även om ni gör fel tänk inte så mycket på det utan kör vidare, trodde att jag kugga när jag körde på en kant i rondellen men icke. Lär er fickparkera fick göra under press för att två bilar stod bakom och väntade. Sakta in i skymda korsningar och stanna helt om det behövs och kolla hastigheten noga när vi kör. Man måste kunna manövrera bilen utan att kolla på växelspaken till ex eller annat men det är ganska självklart.
Bästa tipset är inte gå tillbaka och börja ändra svaren på massa frågor som man har redan svarat för då kan det bli fel och man börja tveka.
Gjorde du bara det felet på uppkörningen ?
Stefan 2016-09-02 22:01 ! Citera #
Jag har också använt mig av GratisTeori.se och måste faktiskt säga att jag inte rekommenderar dom då många av deras frågor jag har fick där var antingen fel skrivna eller så var svaren fel. Och deras bildfrågor var helt fel med tanke på vad frågan gällde..

Så jag pluggade så här:
Lånade körkortsboken på biblioteket för 30 kr
Googlade efter gratis tester och fann en massa olika tester
Samt gjorde körskolans alla tester.

Så det enda jag la ut i teoriväg innan skrivningen var 30 kr när jag lånade boken :D
Förarprövaren 2016-09-02 22:23 ! Citera #
Pallex 2016-09-02
Klara teori och uppkörningen på första försöket, gjorde teori igår och fick 63 och uppkörning idag utan anmärkning.
Köpte inte teoriboken utan gjorde bara tester online kan rekommendera gratisteori.se för dom som vill ha körkortet billigt där finns både teoribok och tester man kan göra. Kan tillägga att vissa frågor var väldigt lika som jag fick på riktiga provet igår.
Körde upp idag och det bästa tipset är även om ni gör fel tänk inte så mycket på det utan kör vidare, trodde att jag kugga när jag körde på en kant i rondellen men icke. Lär er fickparkera fick göra under press för att två bilar stod bakom och väntade. Sakta in i skymda korsningar och stanna helt om det behövs och kolla hastigheten noga när vi kör. Man måste kunna manövrera bilen utan att kolla på växelspaken till ex eller annat men det är ganska självklart.
Bästa tipset är inte gå tillbaka och börja ändra svaren på massa frågor som man har redan svarat för då kan det bli fel och man börja tveka.
Många bra tips och råd från Pallex!
Ni hittar fler på http://www.uppkorningblog.com
Sedan finns det gott om teorifrågor här på korkortonline.se

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 14:36
2
I dag 10:55
5
I dag 09:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo