Start > Körkortsforum > När ska bilen besiktas?

När ska bilen besiktas?

V 2016-08-27 12:34 ! Citera #
Jag blir väldigt förvirrad nu. Då jag har hört olika vad det gäller när bilen ska besiktas. Skulle någon kunna förklara för mig.

Enligt elevcentralen: om bilens regnr är ex. JAG 234 så får man rätt om man skriver att besiktningen ska göras mellan 1 april - 31 juli.

Men på andra ställen har jag läst att bilen kan besiktas 2 månader innan (1 feb) - två månader efter (30 juni) fattar inte.
Gäst 2016-08-27 15:29 ! Citera #
Om slutsiffran är 4 så ska bilen besiktas februari-juni
Gäst 2016-08-27 17:47 ! Citera #
Slutar reg numret med en 4 så är inställelsemånaden April, men du kan besikta 2 månader före samt 2 månader efter. Men om du inte har besiktat senast 2 månader efter så blir det körförbud på bilen..
Gäst 2016-08-28 03:06 ! Citera #
Precis som de andra säger, m.v.h.
Staffan 2017-04-04 13:55 ! Citera #
Att de sagt tom juli kan bero på att om du besiktigar siste juni så har du ytterligare en månad på dig innan det blir körförbud. Bilskatten beräknas tom juli om du har en fyra som slutsiffra.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest