Start > Körkortsforum > Fråga om parkering

Fråga om parkering

Gäst 2016-08-26 15:58 ! Citera #
Jag har nyligen börjat läst teori så ursäkta om det kan vara en dum fråga!
Jag gjorde ett test på Elevcentralen och då dök denna bild upp vid en fråga: imgur.com/GWGh6bV.jpg

Med texten: Du parkerar din bil onsdagen den 27 maj kl 19.00 på en gata där detta vägmärke finns uppsatt. Du tänker åka igen dagen därpå kl 09.00. Var får du parkera?

Med alternativen:
A Inte på någon sida av gatan
B På den sida av gatan som har ojämna husnummer
C På den sida av gatan som har jämna husnummer

Elevcentralen säger att alternativ A är fel

Skylten som är överst betyder ju att jag kan parkera på sidan med jämna husnummer eftersom att det är ett ojämnt datum. Men eftersom att det står att jag ska åga igen dagen efter kl 09, får jag fortfarande parkera där? Skylten under betyder väl att jag inte får stå där mellan 0-9? Eller tänker jag helt fel?
Mooh 2016-08-26 17:25 ! Citera #
Skylten betyder som du vet förbud mot att parkera på ojämnt datum på ojämn sida, och vice versa. Men skylten är bara giltig på natten 00:00-06:00, så dagen du parkerar på spelar ingen roll eftersom det är kväll. Kommande natt blir det jämnt datum, med jämnt nummerförbud, så det är på ojämna sidan du får stå :)
snubben med stil 2017-06-15 00:18 ! Citera #
Moh du e kingen

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov