Start > Körkortsforum > Klarade körprovet i Uppsala, t…

Klarade körprovet i Uppsala, trots körskolan

Bullen 2016-08-26 11:02 ! Citera #
Så min lärare gav mig skitkasst självförtroende inför provet idag, trots att jag visste med mig att jag är både en bra och säker förare. Hon fokade en massa på konstiga saker, som fick mig att känna mig enormt osäker istället för att få in så mycket körning som möjligt i olika situationer. T ex så sa hon att man alltid ska väja för cyklister, vilket absolut inte stämmer utan man ska vara beredd på att stanna när cyklister kommer och inte ser ut att vara beredda på att stanna. Vidare sa hon att, när jag låg i vänsterkörfält och skulle in i en rondell (skulle svänga vänster) och det var bilkö i höger körfält, att det var ”konstigt” att jag körde om folk eftersom jag är ”övningsköpare”. ”Ska verkligen en övningskörare köra snabbare än andra förare?” frågade hon (jag körde 30 och var på väg att sakta ner inför rondellen för att ge väjning). Vidare så hade jag 40 min lektioner och vi hann kanske köra en kvart varje gång för att hon snackade så jävla mycket före och efter. På min körjournal på elevcentralen står det att jag har 8% avklarat efter 15 lektioner!

Så jag gick in och var ganska nervös idag, men allt gick såklart bra! Vi körde i nästan 50 min och han sa att jag verkade redan extremt rutinerad. Han hade inga saker att klaga på, inte ens småsaker. Vid ett tillfälle blev jag lite stressad men sa högt, ”Ok, nu lugnar vi ner oss.” och han uppskattade det. Killen innan mig med samma inspektör kuggade så jag vet att han inte var en ”mes”.

Men så en varning till er som känner er eventuellt dåliga pga er körskola: Det kan vara att de försöker suga ut er på pengar. Se till att byta lärare eller körskola om ni får sämre och sämre självförtroende att köra med dem, och framförallt - se till att de säger tydligt vad du måste jobba med och inte bara flytande justeringar. Stå på er.
Bullen 2016-08-26 11:02 ! Citera #
För övrigt var det första försöket.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 09:31
5
I går 23:11
2
I går 22:52
1
I går 22:52
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov